00010 copy

قابل توجه دستگاه های نظارتی ؛ دریافت وجه نقد در مبادلات بانکی به صورت اجباری

به گزارش نبض خبر :

امروز که ایران اسلامی درگیر موج چهارم ویروس منحوس کرونا است و جامعه درمان و سلامت کشور با از جان گذشتگی در تلاش برای حفظ جان هم میهنان است ستاد ملی کرونا ظاهرا با نشست های کارشناسی سعی در کنترل اوضاع و بهبود وضعیت کشور دارد.دریافت وجه نقد در مبادلات بانکی

اما سوال اینجاست، در کشوری که حفظ جان هم وطنان تا اندازه مهم است که اگر در جاده های آن بالای 100 کیلومتر سرعت داشته باشید یا اگر در سطح شهر و یا جاده کمر بند نبندید به صورت آنی جریمه میشوید ؛ ستاد ملی کرونا تا چه اندازه اقدامات بازدارنده و جدی برای حفظ جان هم وطنان انجام داده است ؟!

به گفته مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد : هر فردی که به ویروس کرونا مبتلاست در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی پیشگیرانه دست کم ۱۰ فرد سالم را به این ویروس مبتلا کرده و از این طریق به سلامتی جامعه آسیب می‌رساند.

با فرض صحت این ادعا ، به واقع ستاد ملی کرونا چقدر توانسته محکم و جدی با ناقلین احتمالی مقابله نماید ؟
در این میان به نظر میرسد ابزار بازدارندگی برای اقشار ضعیف تر قاطعانه تر اعمال میشود ! کسبه مجبور به تعطیلی کسب و کار میشوند، چنانچه پرتکل هارا رعایت نکنند با آن ها برخورد خواهد شد ( به صورت موردی ) اما بانک ملی ایران نیز شامل این جریمه خواهد شد ؟!

طی روز های اخیر گزارشاتی از وضعیت ارائه خدمات در بانک ملی ایران شعبه مرکزی به دست ما رسید طی این گزارشات بانک ملی در برخی از مبادلات بانکی ، مشتریان خود را مجبور به ارائه وجه نقد می نماید! مثلا در باجه دریافت سفته مشتری ضمن ارائه کارت ملی میبایست حتما از طریق وجه نقد سفته خود را در ریافت نماید !
این در حالی است که دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته : اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.
حال سوالی که در ذهن بسیاری از شهروندان به وجود می آید این است که آیا با مدیران و مسئولین بانک ملی برخوردی قاطع خواهد شد ؟ آیا تیغ قانون آن قدر برنده خواهد بود که جلوی انتشار ویروس در امکانی اینچنینی را بگیرد ؟ آیا می توان با مقایسه نحوه ی اعمال قوانین به این نتیجه رسید که ابزار قانونی و مصوبات ستاد ملی کرونا در تلاش است تا جان هم میهنان را حفظ نماید ؟

شاید وقت آن رسیده باشد که ستاد ملی کرونا به صورت علنی برگزار گردد تا مردم شاهد رای دهندگان و علت اعلام نظر آنها بوده و اعضا مسئولیت نظر خود را بر عهده گیرند.

دریافت وجه نقد در مبادلات بانکی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *