00010 copy

در اجرای تراموای رشت در نظر گرفتن مباحث گردشگری شهر مهم است

به گزارش نبض خبر، این مطلب را دکتر ناصر حاج محمدی در نشست با مدیران شرکت مپنا به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: اجرای تراموا می تواند از میزان بسیار زیاد ماشینهای موجود در مرکز شهر بکاهد.

شهردار رشت همچنین خاطر نشان کرد: سیستم تامین مالی و نحوه بازپرداخت نیز برای ما دو مسئله مهم در اجرای این پروژه است که آیا می خواهد از طریق اوراق مشارکت یا صندوق توسعه و یا راهکارهای دیگری همچون سرمایه گذاری توسط شرکتباشد.

وی گفت: خوشبختانه ما در طول مسیر اجرای پروژه مشکل تملک زمین نداریم و این یک امتیاز برای اجرای تراموای رشت محسوب می شود.

حاج محمدی سپس خاطر نشان کرد: ما تاکنون با چندین شرکت مهم و بزرگ در زمینه اجرای این پروژه صحبت کردیم و هر یک چگونگی اجرای فعالیتهای خود را تشریح کردند.

وی گفت: چون رشت شهر اولین هاست و این اولین تراموا است بایستی درست، دقیق، زیبا و درخور نام و شان مردم با فرهنگ رشت که دارای شاخص های بالای زیستی و شهری گردشگری هستند، باشد و توجه به زیبایی پروژه برای من به عنوان شهردار این شهر گردشگرپذیر بسیار دارای اهمیت است.

شهردار رشت گفت: شهر رشت یک مرکز شهری مهم به عنوان پیاده راه دارد که زمینه های شادترین مراکز استانها را فراهم آورده است و اجرای پروژه تراموا در این نقطه از شهر می تواند عملکرد مناسب و ویترین کار شما یا هر شرکت دیگر باشد و سبب جلب شهرهای همتراز و مراکز استانها به شرکت مجری طرح تراموا گردد.

سپس دکتر امیر جمیلی مدیر برنامه ریزی و توسعه بازار شرکت مپنا به معرفی این شرکت و توانمندیهای آن در زمینه های مختلف به ویژه حمل و نقل ریلی پرداخت.

وی گفت: گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه ۴۱شرکت زیرمجموعه خود  (که در آینده نزدیک ۴۵ شرکت خواهند شد) در زمینه طراحی و ساخت نیروگاه‌ها و همچنین اجرای پروژه‌های نفت و گاز و نیز حمل و نقل ریلی و همچنین پروژه های سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست(EPC) ، (EPCF)  و سرمایه‌گذاری خصوصی(IPP)  در ایران و حتی منطقه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵دو حوزه نفت و گاز و همچنین ریلی وارد شرکت شد، گفت: علی رغم تحریمها این شرکت توانسته است به کار خود در زمینه های مختلف از جمله خدمات پروژه های ریلی درونشهری همچون منوریل، مترو و تراموا ادامه دهد.

مدیران این شرکت در پایان از شهردار رشت و تیم فنی و اجرایی شهرداری برای بازدید از تاسیسات و امکانات شرکت مپنا در تهران دعوت کردند.

شایان گفتن است در این نشست محبتی مدیر پروژه تراموای شهر رشت، فرداد فرهودی مدیرعامل شرکت احداث و توسعه ریلی شرکت مپنا، علیرضا کشکولی مدیر پروژه های تراموا در شرکت مپنا حضور داشتند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *