00010 copy

بلایی که دست اندازها بر سر خودرو شما می آورند !

به گزارش نبض خبر : افتادن به یک چاله بزرگ در هنگام رانندگی یک اتفاق بسیار محتمل برای رانندگان است. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، فشار زیادی به سیستم تعلیق خودرو وارد شده و در برخی موارد شدید حتی ممکن است صدمه ای به قسمت های مختلف خودرو، مخصوصا اجزای سیستم تعلیق وارد شود. دست اندازهای رشت

دست اندازهای رشت 1

آیا تاکنون فکر کرده اید که در چنین مواقعی دقیقا چه بر سر شاسی و سیستم تعلیق می آید؟

یکی از کانال های یوتیوبی برای یافتن پاسخ ویدیویی بسیار جالب در این باره تهیه کرده است.

برای این کار دست اندرکاران این کانال به سراغ یک مرسدس بنز E کلاس W211 که به علت برخی مشکلات فنی به مدت دو سال در پارکینگ نمایندگی این کمپانی در شیکاگو رها شده بود، رفته و پس از رفع ایرادات، آن را برای تست های مختلف مهیا کردند.

در گام بعدی تیم سازنده به منظور ثبت و ضبط بهتر حرکات چرخ در مواجهه با دست اندازهای مختلف، تمام پنل های کناری و حتی درها را از جای خود خارج نموده و پس از آماده شدن کامل تست های گوناگونی را در مسیرهای پر دست انداز اجرا کردند.

ویدیوی انتشار یافته از این تست ها که با استفاده از دوربین های بسیار پر سرعت و با تعداد فریم بالا ضبط شده، به خوبی نشان می دهد چاله ها و دست اندازهای بزرگ فشار فوق العاده زیادی به سیستم تعلیق و شاسی خودرو تحمیل می کنند.

این فشار به حدی است که اگر کمک فنرها در جذب ضربه ناموفق عمل کنند، ممکن است لاستیک ها با بخش های فلزی بدنه یا شاسی برخورد داشته و دچار ترکیدگی شوند. روشن است که این اتفاق اگر در سرعت های بالا رخ دهد، می تواند حوادث ناگواری به دنبال داشته باشد.

در ادامه مرسدس E کلاس مذکور آزمایش های شدیدتری را در مسیرهای ناهموار پشت سر گذاشت که نتیجه آن آسیب دیدگی زیاد و بروز ایرادات متعدد در قسمت موتور، شاسی و سیستم تعلیق بود.

نکته مهمتر آنکه مرسدس مذکور دارای یکی از بهترین سیستم های تعلیق در کلاس خود است و به راحتی شرایط استفاده معمولی را برای سالیان سال تاب می آورد، اما ظرف مدت کوتاهی در این ویدیو دچار آسیب های شدید می شود.

آنطور که پیداست دست اندازها و چاله های بزرگ و عمیق حتی برای خودروهای با کیفیت خارجی نیز می توانند دردسرساز شوند.

بنابراین بهتر است همیشه هنگام رانندگی در خیابان ها و جاده های ناهموار جانب احتیاط را رعایت نموده و ضمن حرکت با سرعت کم، تا حد امکان از عبور از روی دست اندازها اجتناب کرد.

در واقع برای خودروهایی که دارای شاسی و بدنه ضعیف و سیستم تعلیق بسیار ساده هستند (مانند خانواده پراید و تیبا)، گرفتار شدن در چنین گودال هایی می تواند به قیمت بهم خوردن زوایا و فواصل مهندسی شده شاسی و بدنه تمام شود و صدمات جبران ناپذیری به خودرو وارد کند.


رئیس سابق پلیس راهور گیلان طی خبری که در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۰۵ در پایگاه 8 دی منتشر شد, عنوان کرد  :
چاله چوله های رشت، عامل اصلی افزایش ترافیک و سوانح رانندگی است

با افزایش تصادفات اخیر در شهر رشت و  بار ترافیکی و همزمانی آن با خرید عید شهروندان و نزدیکی ورود گردشگران نوروزی به این شهر، مسئولان ذی ربط باید هرچه سریع تر به زیرسازی آسفالت و مناسب سازی معابر اقدامات مطلوب تری ارائه دهند.
سرهنگ محمد محمدی با اشاره به اینکه معابر اصلی شهر رشت با توجه به افزایش چاله چوله ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، افزود: این چاله چوله ها ضمن افزایش بار ترافیک، موجب خراب شدن جلوبندی و ترکیدن لاستیک خودروها و در نتیجه سوانح رانندگی می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون جدید جرائم رانندگی، از این پس نظر کارشناسان در مورد سوانح رانندگی مسلما مسئولان شهری را درگیر پرداخت خسارت خواهد کرد.


حال باید دید با توجه به وضعیت خیابان ها در شهر رشت ، تکلیف خسارت وارده بر خودرو های شهروندان  چه میشود ؟ دست اندازهای رشت
آیا قانون می تواند در مقابل کم کاری مدیریت شهری بایستد ؟

⭕️ شما وقتی در رشت رانندگی میکنید چه حسی دارید ؟
👇👇👇

https://www.instagram.com/p/CBSQJd1l5lC/?igshid=fyuj4rjgt48n

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *