00010 copy

دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در دست مخاطبان که اوراق آن تمام نشده ، همچنان اعتبار دارد .

نبض خبر : علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به مطلب فوق افزود : در ادامه توسعه خدمات برای ایجاد رضایتمندی بیشتر جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران و تسهیل و تسریع در انجام امور از ابتدای خردادماه سالجاری تمدید اعتبار دفترچه های درمانی حذف و استحقاق سنجی بصورت سیستمی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در دستور کار قرار گرفت .

وی در ادامه اظهار داشت : بدنبال آن با اجرای طرح نسخه های الکترونیک و استقبال قابل توجه از سوی جامعه پزشکان و مراکز درمانی و با آغاز طرح 3070 بمنظور تسری خدمات غیرحضوری و با هدف کاهش مراجعات و صرفه جوئی در وقت و هزینه های مخاطبان و سازمان ، حذف تدریجی دفترچه های درمانی قوت گرفت که با اعلام قطعی از سوی سازمان در روزهای اخیر ، این مهم بعنوان گامی بلند از ابتدای اسفندماه عملیاتی خواهد شد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : در این برنامه از اول اسفندماه در تمام شعب و کارگزاری ها صدور دفترچه های درمانی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران جدید و یا افرادی که اوراق دفترچه های آنان به اتمام میرسد متوقف گردیده و افراد تحت پوشش میتوانند صرفا با ارائه کارت ملی یا شناسنامه ( برای متولدین زیر 18 سال که دارای کارت ملی نیستند ) از خدمات درمانی در مطبهای پزشکی ، بیمارستانها و … استفاده نمایند .

شایان ذکر است دفترچه های درمانی نزد مردم تا اطلاع ثانوی دارای اعتبار بوده و افرادی که نسخ دفترچه آنان به اتمام نرسیده میتوانند همچنان از آن استفاده نمایند . همچنین پزشکان و مراکز درمانی نیز میتوانند با تایید هویت افراد پس از دریافت شناسنامه یا کارت ملی و استعلام از طریق سامانه های تعیین شده یا کدهای دستوری نسبت به اخذ اعتبار و استحقاق درمان اطمینان حاصل و از طریق نسخه الکترونیکی و یا درج نسخه و آزمایشات و … در سربرگ شخصی خود فرایند درمان را انجام دهند .

در حال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان گیلان دارای دفترچه درمانی تامین اجتماعی هستند .

دفترچه های درمانی تامین اجتماعی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *