00010 copy

دولت آلمان مجوز پرواز هواپیمایی ماهان را لغو کرد

به گزارش نبض خبر یک سخنگوی دولت فدرال آلمان روز دوشنبه یکم بهمن در گفت‌وگو با یورونیوز، ضمن تایید این خبر اعلام کرد این تصمیم از سوی وزارت ترابری دولت آلمان گرفته شده است.

 مدیریت شرکت هواپیمایی ماهان در پاسخ به پرسش یورونیوز درباره خبر لغو مجوز پرواز در خاک آلمان اعلام کرد اطلاعی از این تصمیم ندارد و این خبر باید از سوی هواپیمایی کشوری ایران اعلام شود.

وزارت ترابری آلمان اعلام کرد تصمیم لغو پروازهای ماهان‌ایر به آلمان از روز دوشنبه یکم بهمن اجرایی شد. بنا به اعلام این وزارتخانه، از بعدازظهر دوشنبه دیگر هیچ هواپیمایی از شرکت ماهان در آلمان حضور ندارد.

پیش از این منبع دولتی آلمانی به یورونیوز گفته بود که این کشور تصمیم نهایی خود را در این زمینه گرفته و تصمیم «فورا لازم‌الاجرا می‌شود».

روزنامه بیلد آلمان نیز چند روز پیش به نقل از منابع دولتی گزارش کرده بود که لغو مجوز هواپیمایی ماهان به زودی اجرایی خواهد شد.

 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در مورد تعلیق مجوز فرود هواپیماهای خطوط هوایی «ماهان» در این کشور اظهار نظر کرد و مدعی شد که این تصمیم برای «منافع امنیتی» برلین ضروری بوده است.

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در این مورد به نقل از ماس نوشت: «این تصمیمی ضروری بر اساس منافع امنیتی ما بود. این خطوط هوایی، به مناطق جنگی و در وهله نخست سوریه، تجهیزات و نیروی نظامی منتقل می‌کند.»

وی افزود: «توافق هسته‌ای با ایران همچنان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. اما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در واکنش به برخی رخدادهای مشخص، تدابیر متناسبی در نظر می‌گیریم. پس از رخدادهای فرانسه و دانمارک، تصمیماتی در قالب تحریم‌هایی که مورد توافق شورای اتحادیه اروپا قرار گرفت، اتخاذ شد.»

رسانه‌های آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان ایران را لغو کرده است. برلین برای توجیه این تصمیم ادعای نقش‌آفرینی این خطوط هوایی در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرده است.

این تصمیم با استقبال «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین روبرو شده و واشنگتن از دیگر کشورهای اروپایی هم خواسته در این تصمیم از برلین پیروی کنند. آمریکا از چند سال پیش خطوط هوایی ماهان را در فهرست تحریم قرار داده و از مدت‌ها قبل کشورهای اروپایی را برای تحریم خطوط هوایی ایران تحت فشار گذاشته است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *