00010 copy

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

بسم الله الرحمن الرحیم

17 شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی( علیه السلام ) با عمر بن عبدود و شکست دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده شده است.

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای
در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه های دینی ما ایرانیان ریشه دارد ،بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از ان اشاعه ان در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کارهای روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع)همراه است ، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می آید.

پیام روز پهلوانی و زورخانه ای این است که همه انسان ها در تمام عرصه های زندگی، الگویی چون حضرت علی (علیه السلام) داشته باشیم و قهرمانان ما در تمامی رشته های ورزشی باید فرهنگ پهلوانی را در خود نهادینه کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند.

ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای یقینا باعث پیشگیری از مسائلی همچون به هم ریختگی، تزلزل و سردرگمی و از همه مهم تر رعایت عدالت و فروتنی در جامعه خواهد شد و خوشبختانه در عرصه بین المللی و حضور فعال کشور های جهان در این رشته ورزشی، شاهد طی مسیری رو به رشد و با علاقه بسیار مطلوب هستیم.

اینجانب ضمن کاوه قدسی گرامی داشتن مقام پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، این روز بسیار مهم را به تمامی ورزشکاران ودوستداران این فرهنگ واین ورزش تبریک عرض میکنم.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *