00010 copy

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است

یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با حضور رییس، اعضا و مشاورین و مدیران شهرداری در هفتمین روز از ماه اسفند برگزار گردید.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با تبریک میلاد با سعادت خانم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین تبریک روز زن، آرزوی تندرستی زیر سایه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای تمام بانوان نمود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به توجه ویژه دولت به پروژه های بازآفرینی افزود: با توجه به سیاست هایی که در حوزه بازآفرینی در دولت وجود دارد، می توان پروژه هایی را به شکل اقدام مشترک تعریف و به نتیجه رساند.
رضا رسولی با اشاره به شرایط اقتصادی خواستار تعریف چند پروژه شاخص و به نتیجه رساندن این پروژه ها شد و افزود: پروژه های که مربوط به بازگشایی مسیر است بر اساس همین سیاست باید از پراکندگی روند کار جلوگیری شود باید ابتدا یک مسیر مشخص و تمام املاک آن خریداری گردد تا به بازگشایی یک مسیر منتهی شود.
وی با اشاره به املاک شهرداری در مسکن مهر تصریح نمود: با توجه به لزوم بازگشایی در مسیر حاشیه رودخانه ها و بر اساس اولویت می توان از املاک شهرداری در مسکن مهر برای افرادی که املاک آنها در مسیر حاشیه رودخانه آزاد می گردد، در نظر گرفته شود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به لزوم اجرای پروژه های شاخص و با اهمیت در حوزه های مختلف شهرداری تصریح نمود: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است و باید بافت های تاریخی را برای آیندگان حفظ نماییم.
وی که از کاروانسرای سعات بازدید نموده بود، فیلمی را به عنوان گزارش شرایط فعلی کاروانسرا ارائه نمود و پس از بحث و بررسی مقرر شد با مشارک مالکین و همچنین صندوق احیای بناهای تاریخی کشور این بنای مربوط به پهلوی دوم احیا شود.
نرجس محمودی معاون باز آفرینی سازمان عمران با اشاره به پروژه های بازآفرینی بیان داشت: در راستای اجرای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، به منظور جذب اعتبارات دولتی و ارسال پروژه ها از طریق اداره شهرسازی به ستاد ملی بازآفرینی در جلسات کمیته های چهارگانه ذیل ستاد شهرستانی چهار محله که دو محله تاریخی ساغریسازان و پیرسرا و دو محله بافت غیر رسمی عینک و سلیماندراب به عنوان پایلوت برای اقدام مشترک بازآفرینی در سال ۹۷ انتخاب گردید.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *