00010 copy

کسانی باید وارد شورای شهر شوند که حب جاه و مقام نداشته باشند / توسعه شهر هدف اصلی خدمت در سنگر شوراست

رضا عاشری کارشناس ارشد عمران و عضو نظام مهندسی گیلان در گفتگویی با خبرنگاران در خصوص انتخابات پیش رو ششمین دوره شورای شهر و لزوم انتخاب دقیق و اصلح مردم در این زمینه اظهار داشت : در گام اول ، انتخاب مردم برای پارلمان شهری سرنوشت ساز خواهد بود و این انتخاب باید بر مبنای تخصص ، تجربه و سوابق  کاندیداهای شورای شهر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه داشتن تخصص شهرسازی و عمران و رشته ها تحصیلی مرتبط یک آیتم بسیار مهم برای یک عضو شوراست ،عنوان کرد : اگر چه در شورای شهر به واسطه داشتن کمیته هایی با موضوعات مختلف حضور افراد با تخصص های متفاوت نیز مورد نیاز است اما اهم موضوعات شورا و شهرداری حول محور ،عمران ، شهرسازی ،معماری و ساخت و ساز می چرخد و به تبع در فرآیند تصمیم گیری ها و مصوبات در خصوص پروژه های شهری تفاهم و درک بیشتری در بین اعضای شورا حاصل می شود و به جرات می توان گفت که ساختار و بدنه مدیریت شهری بر پایه اطلاعات و ساختار مهندسی است.
عاشری با بیان اینکه جایگاه شورای شهر محل خدمت به مردم است ،تاکید کرد : کسانی که می توانند حرف مردم را بشنوند و برای حل معضلات آنان در شهر و محلات راهکارهایی داشته باشند مناسب ورود به شورای شهر هستند.
وی با اشاره به برخی معضلات شهر رشت گفت : در حال حاضر به مردم وعده هایی از سوی کاندیداها داده می شود و شعارهای بیان می گردد که در توان یک عضو شورا پس از ورود به پارلمان شهری نیست .شهرداری رشت چند سالی است که با مشکل درآمد و هزینه کرد مواجه است و بودجه شهرداری کفاف اجرای بسیاری از پروژه های بزرگ و مهم را نمی دهد. از این رو باید اولویت بندی در پروژه ها صورت گیرد.
وی ادامه داد : موضوعاتی از قبیل فاضلاب شهری ،ترافیک ، آسفالت نامناسب و وجود سرعت گیرهای زیاد در معابر شهری و نبود زیبایی بصری در رشت مواردی از معضلات شهر رشت است که باید با راهکارههای مناسب و با توجه به بودجه مورد نیاز حل شود .
عاشری با اشاره به دوره چهارم شورای شهر رشت گفت : نقطه قوت شورای شهر دوره چهارم رشت وجود افراد دارای تخصص شهرسازی و عمران و مشاورانی دانشگاهی بود که به صورت تجربی در زمینه پروژه های عمرانی فعالیت کرده بودند و به عقیده بنده بهره گیری از دانشگاهیان در مباحث تخصصی و ارایه طرحها می تواند کمک موثری به توسعه شهر باشد.
وی در پایان گفت : مطالبه مهم مردم رشت باید این باشد که در پارلمان شهری شفاف سازی گردد و بهترین ناظر همواره مردم هستند.
لازم بذکر است رضا عاشری فرزند شهید محسن عاشری کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه تهران است و عضو نظام مهندسی ساختمان گیلان ، مشاور جوان مدیر کل بنیاد شهید گیلان ، معلم آموزش و پرورش، پاسداری در معاونت مهندسی سپاه قدس گیلان ،کارشناس شهرسازی در مناطق مختلف شهرداری ، مدیر شهرسازی مناطق 4 و 5 شهرداری رشت ، معاون فنی و شهرسازی منطقه چهار شهرداری رشت ، معاونت بازآفرینی سازمان عمران و شهرداری رشت و سمت شهردار منطقه 5 را در کارنامه فعالیت های خود دارد.
وی در حال حاضر مشاور و قائم مقام شهردار منطقه 3 شهرداری رشت می باشد . رضا عاشری شهردار سابق منطقه پنج رضا عاشری شهردار سابق منطقه پنج
رضا عاشری شهردار سابق منطقه پنج
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *