00010 copy

رمضانپور نرگسی: به دنبال کارهای تبلیغاتی نیستم/ به شهردار جدید کمک کنیم تا مشکلات را رفع کنیم/ دوست و دشمن به سلامت نفس آقای جذب اعتقاد دارند

به گزارش نبض خبر: نشست احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت با علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری و جمعی از نمایندگان شرکت های حجمی برگزار شد.

در این نشست که ظهر امروز در دفتر رئیس سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، رمضانپور نرگسی هدف از برگزاری این جلسه را ارائه گزارش از سوی شرکت های پیمانکاری و بیان مشکلات موجود اعلام کرد.

قصد نمایندگی مجلس ندارم و به دنبال کارهای تبلیغاتی نیستم/ تا زمانی که مشکلات شرکت های خدماتی رفع نشود نمی توان انتظار خدمت رسانی مطلوب داشت

منتخب اول مردم در شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین جلساتی در مناطق و سازمان ها کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی نیست خاطر نشان کرد: قصد نمایندگی مجلس ندارم و به دنبال کارهای تبلیغاتی نیستم بلکه قصد دارم در همین دوره حضور در شورا از حداکثر توان برای رفع مشکلات استفاده کنم.

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که از لحاظ مالی و منابع انسانی مشکلات شرکت های حجمی رفع نشود نمی توان انتظار داشت که خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود بنابراین آمده ایم تا در کنار هم گره های کور را باز کنیم و مشکلات را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال بازنگری در ساختار مدیریتی شهرداری رشت هستیم، افزود: باید ببینیم چه موانعی در مسیر کار سازمان ها و مناطق وجود دارد. چه کارهایی باید انجام شود و چه عواملی اجازه نمی دهد که این امور به نتیجه برسد و یا اینکه چه کارهایی خارج از وظایف سازمان ها انجام می شود. باید صحبت های مدیران شرکت های را هم بشنویم و روی این موضوعات کار کنیم تا بتوانیم خدمات مطلوب تری ارائه دهیم.

مشکلات شرکت های حجمی؛ از مطالبات بیمه و مالیات تا تورم و درخواست تخفیف برای تهاتر از سوی شهرداری 

در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت های حجمی به بیان گوشه هایی از مشکلات موجود پرداختند.

خانی به نمایندگی از شرکت حجمی دهکده سبزپوش پیمانکار منطقه یک شهرداری رشت، گفت: این شرکت ازسال ۹۵ با شهرداری رشت همکاری دارد و در دو سال ابتدایی با مشکلات بسیاری مواجه بوده است اما در سال جدید و با تصمیم دکتر نصرتی شهردار وقت، سازمان پسماند به جای شهرداری مناطق متولی امور شد و شرایط بهتری رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ بخش قابل توجهی از مطالبات این شرکت تهاتر شده است اظهار داشت: در سال جدید شرایط بهتری رقم خورده و صورت وضعیت ها تا پایان شهریور پرداخت شده است و تنها حسن انجام کار مانده است که پس از ارائه مفاصاحساب پرداخت می شود.

خانی همچنین خواستار در نظر گرفتن سکوی موقت برای تخلیه زباله شد و گفت: ماشین آلات با ۴ تن بار باید مسافت ۵۰ کیلومتری را طی کنند و از ۹ شب تا ۷ صبح طی ۲ سرویس زباله ها را تخلیه کنند که با توجه به افزایش هزینه ها درسال جاری و تورم موجود استهلاک بالایی دارند. البته برخی از شهرها به دلیل شرایط اقتصادی به وجود آمده حمایت هایی را در نظر گرفته اند.

غنی زاده به نمایندگی از شرکت حجمی سیمین کاران پیمانکار منطقه دو شهرداری رشت، گفت: تورم شدید در سال جاری مشکلات بسیاری به وجود آورده است. هرچند قرارداد داریم و به آن قرارداد متعهد و پایبندیم اما انتظار می رود جلساتی در این خصوص برگزار شود و همکاری بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

ناظمی به نمایندگی از شرکت حجمی سبززیور پیمانکار مناطق سه و پنج شهرداری رشت، نیز طی سخنانی مطالبات بیمه ای را از مهم ترین مشکلات شرکت ها دانست و تصریح کرد: امید کارکنان به تامین اعتبار دفترچه های بیمه است اما متاسفانه در حال بازگشت به سال های ۹۴ و ۹۵ هستیم. انتظار داریم شهرداری بیمه پرسنل را به روز رسانی کند.

تجلی فر رئیس شرکت مهرگستر تابناک پیمانکار منطقه ۴ شهرداری رشت نیز اظهار داشت: هزینه ها در برخی موارد نزدیک به ۳ یا ۴ برابر شده است و از سوی دیگر آنچه پیمانکاران را تحت فشار می گذارد مطالبات مالیاتی است. از سال ۹۲ نزدیک به ۲ میلیارد تومان بدهی ارزش افزوده داریم. چک مالیاتی می دادند و حساب موجودی نداشت. برخی چک ها بلاتکلیف می ماند و برخی برگشت می خورد. ارزش افزوده جرائم سنگینی دارد و حساب ها را نیز مسدود می کند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات مساله بیمه است. رقمی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان از سال ۹۳ بابت بیمه کارگری پرداخت نشده است. مدتی این بیمه به ما پرداخت نشد و ما مجبور به تقسیط آن شدیم. وقتی بیمه پرداخت نشود چطور می توانیم مفاصاحساب بیاوریم و ۱۰ درصد حسن انجام کار را دریافت کنیم؟

علیزاده رئیس شرکت نورتابان پیمانکار منطقه ویژه پیاده راه نیز اظهار داشت: مشکل اساسی این شرکت مطالبات به جا مانده از سال ۹۴ و ۹۵ از منطقه ۴ شهرداری است. شهرداری می گوید تهاتر کنید اما برای تهاتر به دنبال تحفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی هستند. مگر یک شرکت خدماتی چقدر سود می کند که چنین تخفیفی بدهد؟ نباید این شرکت ها با شرکت های عمرانی مقایسه شوند.

علیرضا حاجی پور: در دوران حضور مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت بدهی به شرکت های حجمی در حال کاهش بود

در ادامه این جلسه علیرضا حاجی پور با بیان اینکه اتفاقات سال جاری و مشکلات اقتصادی تمامی معادلات را به هم ریخته است گفت: در خصوص تورم موجود حق را به شرکت ها می دهیم. از سوی دیگر مطالبات بیمه ای شرکت ها از سوی شهرداری پرداخت نشود نمی توان مفاصا حساب ارائه داد و عملا حسن انجام کار نیز به شرکت ها در این شرایط پرداخت نمی شود. 

رئیس سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت با اشاره به اینکه در دوران حضور مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت بدهی به شرکت های حجمی در حال کاهش بود و بسیاری از مطالبات تهاتر شد، افزود: شرکت هایی که توانایی مالی داشتند تهاتر کردند و بخشی از مطالبات را به صورت غیرنقدی دریافت کردند. در خصوص تهاتر ها تخفیف های ۱۵ تا ۲۵ درصدی معنایی ندارد چرا که بند به بند قرارداد شرکتهای خدماتی با مشاور و کار کارشناسی تعیین شده است و کسر این مبلغ به معنای آن است که باید از جیب کارگر و یا سود پیمانکار کم شود.

حاجی پور با تاکید بر اینکه عدم پرداخت مالیات و بیمه جرائمی را به همراه داد خاطر نشان کرد: شهرداری جرائم اعمال شده را بر عهده نمی گیرد و در این شرایط حتی اگر مطالبات شرکت ها نیز پرداخت شود بازهم مبلغ مابه التفاوتی باقی می ماند و این یکی دیگر از مشکلات است.

به شهردار جدید کمک کنیم تا در کنار هم مشکلات را رفع کنیم/ با برخی رفتارها یک سال و نیم زمان خدمت را در دوره پنجم شورا از دست داده ایم

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه انصاف و عدالت را نباید از یاد ببریم، گفت: وقتی قراردادی می بندیم و می بینیم اوضاع اقتصادی تغییر می کند باید داوطلبانه به سراغ تغییر و تعدیل قیمت ها برویم. این کاری نیست که آقای علیرضا حاجی پور به تنهایی بتواند انجام دهد و به مجموعه مدیریت شهری بر می گردد. 

وی با اشاره به مدیریت متزلزل و ناپاپدار طی سالیان گذشته در شهررشت، گفت: وقتی آسیب شناسی می کنیم می بینیم هزینه هایی غیرضروری به شهرداری تحمیل شده است. کارهایی انجام شد که اولویت ما نبود و امروز با بدهی نزدیک به هزار میلیارد تومان مواجه شده ایم و به تامین اجتماعی و پیمانکار و … بدهکاریم. برای برون رفت از این شرایط باید گره های کور را بشناسیم و مدیریت کنیم.

رمضانپور نرگسی در ادامه اظهار داشت: در ابتدای شورای پنجم به دنبال شهردار ۴ ساله بودیم و به اعتقاد من در نهایت به شهردار توانمندی رسیدیم. در ادامه شرایط به شکلی رقم خورد که در میانه راه آقای نصرتی ترجیح داد برود و با نگرانی کمتری به انجام مسئولیت خود در جای دیگر بپردازد. بعد از آن نزدیک به ۶ ماه است که شهردار نداریم. سرپرست انتخاب کردیم اما عملا کارها ماند تا روزی که شهردار جدید بیاید. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حواشی پیرامون انتخاب نخست شورا و معرفی حامد عبدالهی به عنوان شهردار منتخب رشت گفت: یک فرزندشهید که اهل رشت بود و از خانواده شهرداری بود از خودی ها ضربه خورد. ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا صلاحیت ایشان برای شهرداری تایید نشود. برخی به جای سیاستگذاری، ناشر زندگینامه افراد شدند و به هرچه که کانال های معاند و مطرود و وابسته به دشمن می نوشتند استناد می کردند و به دنبال مسئولین می رفتند. 

رمضانپور نرگسی خاطر نشان کرد: بعد از این اتفاقات، در نهایت به سراغ حجت جذب رفتیم؛ فردی که سلامت نفس دارد و اهل معامله نیست. دوست و دشمن روی سلامت آقای جذب قسم می خورند. حالا باز هم برخی به دنبال همان رفتارها و کارشکنی ها هستند. گردن ما در برابر قانون از مو باریک تر است. اما در این مورد با توجه به اینکه تبصره مربوطه در خصوص بخش خصوصی ابلاغ نشده است وزیر کشور باید تصمیم گیری کند. 

منتخب اول مردم رشت در انتخابات شورا، تصریح کرد: با چنین رفتارهایی یک سال و نیم زمان را به نوعی از دست داده ایم. اما دو سال و نیم باقیمانده هم زمان کمی نیست.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه مردم رشت مردم با فرهنگی هستند و فرهنگ پرداخت قبوض در این شهر نهادینه شده است گفت: چطور می شود مردمی که تمام قبوضشان را به موقع می پردازند هزینه های شهر را پرداخت نکنند؟ شاید به ما مدیران شهری اعتماد ندارند و شاید هم ما به دنبال شیوه درست دریافت عوارض نبوده ایم که اگر در همه موارد به درستی عمل کنیم بدهی های شهرداری هم قابل جبران است.

وی در پایان گفت: وقتی در چنین وضعیتی قرار داریم و چندین ماه شهر بلاتکلیف باقی می ماند مشکلات انباشته می شود و طبیعی است زمانی که مشکلات پیمانکاران رفع نشود خدمات درستی نیز ارائه نمی شود. امیدوارم به شهردار جدید کمک کنیم تا در کنار هم مشکلات را رفع کنیم. شهرداری و شرکت های پیمانکاری نباید از امنیت شغلی کارگران غافل شوند و باید در هر شرایطی حق و حقوق کارگران را در اولویت قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *