00010 copy

رهاسازی ۱ میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه شلمان رود

نبض خبر: ابوالقاسم حسن دوست امروز در لنگرود با اشاره به رهاسازی بچه ماهی سفید بهاره در رودخانه‌های لنگرود اظهار کرد: باهدف اجرای برنامه‌های حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر توسط شیلات و باهدف احیای رودخانه شلمان رود؛ رهاسازی بچه ماهی سفید بهاره تولیدشده در مرکز بازسازی حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی در اوایل ماه جاری انجام می‌شود، گفت: عملیات اجرایی رهاسازی بچه ماهی توسط دو دستگاه کامیون ویژه حمل بچه ماهی در محلی واقع در بالا محله شهر شلمان  به تعداد یک‌میلیون قطعه در رودخانه شلمان رود رهاسازی شد.

رئیس اداره شیلات لنگرود با بیان اینکه در این مکان طی سال‌های گذشته نیز عملیات رهاسازی صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به شرایط محیطی خوب و مناسبی که در بالادست مسیر رودخانه شلمان رود، برای پذیرش بچه ماهیان سفید تولیدشده وجود داشت این مکان جهت رهاسازی انتخاب شد.

به گفته وی، انتظار می‌رود با این حجم از رها کرد و همچنین تعداد 11 میلیون قطعه رهاسازی بچه ماهی سفید که در پایین‌دست رودخانه در تیرماه سال جاری انجام شد، تأثیرات چشمگیری را در حفظ و بازسازی ذخایر و احیای رودخانه شلمان رود و جبران صید از دریا را به همراه داشته باشیم.

حسن دوست با اشاره به تعداد پره‌های صیادی در شهرستان لنگرود افزود: در حال حاضر شهرستان لنگرود دارای سه پره صیادی فعال در قالب شرکت‌های تعاونی صیادی که به تعداد بیش از ۱۱۸ نفر عضو می‌باشند که در مناطق چاف و چمخاله به فعالیت صیادی می‌پردازند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *