00010 copy

تأکید استاندار گیلان به دهیاران بر استفاده از مشارکت‌های جمعی برای زیست مطلوب اجتماعی / دوره‌های آموزشی کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها استمرار یابد / شوراهای اسلامی و معتمدان محلی در تغییر سبک زندگی سازگار با کرونا نقش‌آفرینی کنند

 به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در همایشی که به‌مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‎ها در سالن غدیر استانداری و با حضور فرمانداران از طریق ارتباط تصویری برگزار شد؛ این دو نهاد را سازمان‌هایی عمومی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم عنوان کرد که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی آنها، می‌توان برای دستیابی به شاخصه‌های شهر و روستای توسعه یافته و پویا، گام برداشت.

وی اظهار داشت: این یک واقعیت غیرقابل انکار است که روستا ، کانون تولید به شمار می‌آید و روستاییان با وجود امکانات اندکی که در اختیار دارند؛ با پشتکار، چرخ تولید را به حرکت در می آورند.

وی با یادآوری اینکه تجربیات تاریخی بیانگر آن هستند که مسیر توسعه، با برنامه ریزی های علمی و اراده‌هایی استوار، هموار می‌شود؛ از همه تلاشگران در شهرداری ها و دهیاری ها قدردانی و تأکید کرد: با راهبردهای دقیق و کارشناسی شده‌، از منابع و امکانات، به بهترین شکل برای شهرها و روستاها استفاده کرده تا شاهد شایسته ترین وضعیت برای هم استانی ها در مناطق مخلف گیلان باشیم.

دکتر زارع اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم مدیریت شهری و روستایی بر پیکره حیات اجتماعی را موجب توسعه یافتگی زندگی خواند و گفت: به همین دلیل است که بر لزوم استفاده صحیح از تمامی ظرفیت ها تاکید دارم.

وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عرصه هدایت، راهبری و پشتیبانی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اقدامات مهمی انجام داده که مهمترین آنها ، لوایح و آیین‌نامه‌هایی است که موجب ایجاد درآمدهای پایدار شده ، گفت: موضوع امنیت شغلی دهیاران در حال بررسی است و امیدوارم با پیگیری هایی که در سطح ملی در حال انجام می باشد و نیز همکاری های مجلس شورای اسلامی، این دغدغه نیز مرتفع شود.

استاندار گیلان استفاده از مشارکت‌های جمعی را تامین‌کننده زیست مطلوب اجتماعی خواند و با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 خردادماه، این رویداد را علاوه بر آنکه نمایش مردم سالاری دینی دانست، عالی‌ترین جلوه مشارکت‌جویی شهروندان در انتخاب مدیران محلی ذکر کرد.

وی ادامه داد: استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و نیز ارتقاء سرانه‌ آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری ها موضوعی مهم است که باید مورد توجه باشد و شوراهای اسلامی هم با بهره مندی از اطلاعات کافی در حوزه عملکردی، می توانند زمینه های همکاری را تقویت نمایند.

دکتر زارع کسب رتبه دوم دفتر امور روستایی استانداری گیلان در کشور را نقطه قوتی عنوان کرد که با مشارکت تمامی دهیاران به دست آمده و گفت: همچنان باید تلاش ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با اطلاع رسانی های بهنگام، جلب مشارکت مردم و شوراها و نیز معتمدان محلی در دستور کار باشد.

وی با اشاره به وجود بالغ بر دو هزار روستا در گیلان، رویکردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله آسفالت معابر ، به روز رسانی و اجرای طرح‌های هادی روستایی را از مواردی ذکر کرد که دهیاری ها باید به جد، آنها را دنبال کنند.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه طی افزون بر ۱۶ ماه گذشته شاهد همکاری و نقش آفرینی موثر دهیاری ها و شهرداری ها با ستاد استانی مقابله با کرونا بوده‌ایم ، گفت: پاک‌سازی و ضدعفونی اماکن عمومی روستایی، مبلمان روستایی و نقاط تجمع در روستا و اطلاع رسانی ضوابط و راهنمایی های بهداشتی و امور سلامت به ساکنان روستاها ، از جمله اقدامات خوبی‌ست که با مشارکت دهیاری ها و شهرداری ها انجام شده است.

وی بروز سویه هایی جدید از ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی در همراهی بیشتر مردم و تغییر سبک زندگی سازگار با کرونا، اثرگذاری بالایی دارند.

تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در روستاها و مدیریت صحیح پسماند تحت عنوان طرح مپ روستایی توسط دهیاری‌ها از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

در این نشست دهیاران فشتکه خمام، چوکام، سرولات چابکسر و سنگر به نمایندگی از دیگر دهیاران استان، دغدغه ها و موارد مورد نظر خود را بیان داشتند.

همچنین سه دهیار منتخب، با اهدای لوحی از سوی استاندار گیلان، تقدیر شدند.

سبک زندگی سازگار با کرونا

سبک زندگی سازگار با کرونا

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *