00010 copy

پیام شهردار رشت به مناسبت هفته بسیج

به گزارش نبض خبر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – در متن این پیام آمده است :

 

بسمه تعالی

 

بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری پاسدار خطوط فاصل و داعیه‌دار صیانت از ارزشهای مادی و معنوی حاصل از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 

نهاد متعالی بسیج تشکلی خودجوش و از جنس مردم است که ایستایی و یأس در خط‌مشی آن به هیچ عنوان معنا نداشته و ندارد. چنانچه در تلاطم های چهل‌ ساله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون به بهترین نحو از انقلاب و ارزشهای آن پاسداری کرده است.

 

تفکر بسیجی به ما تعلیم داد که با وجود دغل‌کاری و غیرمنطقی بودن جبهه مقابل انقلاب، فرزندان ولایتمدار و سرافراز ایران هرگز در مقابل نظام فاسد سلطه سرخم نمی‌کنند و عزت و شرف خود را که برای آن خون داده شده برای چند صباحی رفاه نسیه و مشتی وعده و وعید توخالی به حراج نمی‌گذارند.

 

بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) همواره درصدد تدارک نیرویی بود که کاملا از جنس مردم باشد، بنابراین در پنجم آذر سال ۵۸ دستور تشکیل بسیج مردمی را صادر نمود و از آن پس بود که بر خلاف تصورات و محاسبات جبهه دشمن و آدرسهای غلطی که از خاکریز پوشالی معاندین داخلی و خارجی متصاعد می‌شد، این تشکل با ظرفیتی عظیم توانست موانع، چالشها و مشکلات پیش‌روی انقلاب را یکی پس از دیگری کنار زده و قدرت مردمی را به رخ همگان علی‌ الخصوص بدخواهان بکشاند.

 

بسیج نهاد و شبکه‌ای انقلابی محسوب می‌شود که تمام تار و پود و ساختارش متصل به نیروی مردمی است. بی‌گمان در تجربه ۴۲ ساله پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرات هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی کشور این بسیجیان بودند که تمام محاسبات دشمن را یکی پس از دیگری بر هم زدند به طوری‌ که امام خمینی (ره) آنها را لشکر مخلص خدا خواند.

 

این تفکر با نمی‌شود و نمی‌توانیم بیگانه است؛ بسیج به همه فهماند که در مکتب فرزندان ایران اسلامی نه تنها حیات و ذلت با هم سازگار نیست بلکه اگر دشمن تحریم کند ما فرزند رمضانیم و چنانچه شمشیر را از رو ببندد به مثابه وارثان عاشورا عمل خواهیم کرد.

 

بی‌شک رویکرد بسیجی که مؤلفه‌های وجودی و تشکیل دهنده‌اش قابل تعریف و وصف با چهارچوب‌ها و قواعد دنیای امروز نیست، ثابت کرد با نوع مداخله و اثرگذاری مطلوب خود قادر است از عرصه‌های پرتلاطم و گردنه‌های سخت به سلامت عبور کرده و در حالیکه آرمان انقلاب و جمهوری اسلامی همچنان بر دل و قلبش گره خورده است با تدین و تعبد، بصیرت و فراجناحی بودن و به دور از سیاست‌زدگی در مسیر مأموریتهای دفاعی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و محرومیت‌ زدایی شجاعانه و امیدوارانه در افق‌هایی روشن گام بردارد.

 

اینجانب ضمن پاسداشت مجاهدتها و زحمات یکایک بسیجیان، فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را به عموم هموطنان به ویژه بسیجیان غیور شهر رشت تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم در سایه استعانت از پروردگار متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری این نایب برحق امام زمان (عج) انقلاب و کشور عزیزمان بتواند از فراز و نشیب‌های متعددی که به واسطه دشمنی‌ها پدید آمده به سلامت عبور کند که البته با وجود دولت ولایی و انقلابی امروز و البته نیروی مردمی، مخلص و همیشه در صحنه بسیج، این مهم به امید پروردگار و به رسم تمام سالهایی که اسلام و انقلاب در محاصره بود حتما محقق خواهد شد.

 

سید امیر حسین علوی

شهردار رشت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *