00010 copy

شهید آیت‌الله احسانبخش عمر خویش را در راه ترويج دين سپری نمود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در جلسه هماهنگی مراسم نکوداشت یاد و خاطره روحانی جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش گفت: شهید آیت‌الله احسانبخش عمر خویش را در راه ترويج دين سپری نمود.

نبض خبر : محمدرضا داوطلب صبح (2خرداد1401) در جلسه هماهنگی مراسم نکوداشت یاد و خاطره روحانی جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش گفت: هر استانی نماد و شخصیت برجسته ای دارد که با آن شناخته می شود و همیشه یکی از افتخارات گیلانیان این بوده که این شهید عزیز یکی از نمادهای این استان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به بیانات روشن‌گرانه آیت‌الله احسانبخش در دوران حکومت پهلوی و تبیین نهضت اسلامی امام خمینی(ره) برای مردم از منبر مساجد، افزود: خدمات آیت‌الله احسانبخش قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشا اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.
وی با بیان اینکه آیت‌الله احسانبخش عمر خویش را در راه ترويج دين و نشر فرهنگ و معارف اسلامی سپری کرد، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس نیز ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی بی‌نظیر و حضور فعال ایشان در جبهه‌های جنگ مايه دلگرمی رزمندگان اسلام بود.
داوطلب گیلان را استان اولین ها و زادگاه علما و شهدای شاخص و بزرگی دانست و تصریح کرد: یکی از راه های دشمنان نظام اسلامی این است که شهدا را از دل و ذهن مردم محو و جامعه را با فرهنگ غنی ایثار و شهادت بیگانه کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان شناساندن شهیدان و از سیره آنان مهمترین وظیفه نهادهای فرهنگی عنوان و تصریح کرد: تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت صداو سیما استان یکی از بهترین روش های مبارزه در این نبرد فرهنگی سیاسی است.
وی با بیان اینکه مراسم نکوداشت روحانی جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش با همین هدف روز پنجشنبه 12 خرداد در مصلی رشت برگزار خواهد شد، افزود: سخنران این مراسم حضرت آیت الله رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان خواهد بود.
حسین مصطفی پور، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه آیت‌الله احسانبخش عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذاشت گفت: ایشان مجاهدی شجاع و فقیهی عالیقدر برای مردم گیلان بود و در راه خدمت به اسلام عزیز واژه ایثار را در عمل معنا کرد.
وی در ادامه سخنان خود به لزوم معرفی شهدا و شناساندن سبک زندگی و تفکر آنان به نسل های آینده انقلاب تاکید و تصریح کرد: باید از همه امکانات موجود در این مسیر بهره ببریم.
مصطفی پور با اشاره به همه گیری و دایره وسیع مخاطبان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: استفاده از این فرصت بهترین راه برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و با تولید محتوای مناسب می توانیم به راحتی در این مسیر موفق عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

منبع : ایثار گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *