00010 copy

شیوع بیماری «تب کنگو» در استان گیلان؛ ۴ نفر بستری شدند

نبض خبر؛ آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری تب کنگو در گیلان در حال شیوع است اظهار داشت: مردم باید نسبت به شیوه انتقال این بیماری آگاهی داشته باشند زیرا تاکنون 4 تن از مردم استان به‌دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها بستری شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند رو به رشد شیوع این بیماری در بین دامداران و روستاییانی که به‌طور مستقیم با دام در ارتباط هستند بیان کرد: دامداران باید با مراجعه به دامپزشکی‌ها برای حمام ضدکنه دام‌های خود اقدام کنند.

وی از مردم و مسافرانی که به گیلان می‌آیند خواست تا از خرید گوشت مستقیم از دامداران خودداری کنند و بیان داشت: استفاده از گوشت به اصطلاح گرم و خرید مستقیم از دامداران می‌تواند احتمال ابتلا به تب کنگو را افزایش دهد لذا از مردم درخواست داریم در شرایط فعلی از این کار خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مصرف گوشت به‌دلیل آنکه دام‌ها در شرایط بهداشتی ذبح و نگهداری می‌شوند مانعی ندارد و مردم می‌توانند بدون نگرانی از محصولات گوشتی در این ایام استفاده کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه نیاز است که افراد از ترددهای غیرضروری در محل استقرار دام زنده پرهیز کنند تصریح کرد: این بیماری خونریزی دهنده اگرچه در دام‌ها بدون علائم ویژه است و کشندگی ندارد اما در صورت انتقال به انسان بسیار خطرناک بوده و می‌تواند باعث مرگ نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری تنها ویژه فصل تابستان نیست و ممکن است در اوایل فصل پاییز نیز برخی دام ها به بیماری تب کنگو مبتلا شوند گفت: تعداد دام‌های مبتلا شده به بیماری تب کنگو امسال نسبت به سال گذشته کمتر است اما نباید آگاهی‌رسانی و انجام اقدامات ویژه برای جلوگیری از گسترش آن را مورد غفلت قرار دهیم.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *