00010 copy

صحبت های شهردار بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی

دكتر پورقربان عنوان نمود: با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته آینده جلسات متعددی در این باره داشته ایم و مقدمات کار را برای حضور گردشگران و مسافران آماده نموده ایم.

وي با اشاره به اينكه در بخش خدمات شهری روزانه به طور متوسط حدود ۱۴۰ تن زباله شهرستان توسط نیروهای شهرداری جمع آوری می شود اظهار نمود:  در این ارتباط شهرداری ماهیانه حدود ۶۰۰ میلیون تومان و در سال حدود ۷ میلیارد تومان هزینه می نماید و اگر سرانه جمعیتی را مبنای ۱۴۰ هزار نفر بگذاریم برای هر شهروند ساليانه ۵۲ هزار تومان در این بخش هزینه می نماییم و اين در حالی است که ما در بخش نوسازی حتی ۱۰ درصد این وصولی را نداریم.

شهردار انزلي افزود: در هفته گذشته حضور معاون امور عمرانی استانداری را در ایستگاه انتقال زباله و کارخانه کمپوست داشتیم که طي بازديد صورت گرفته مورد رضایتمندی ایشان قرار گرفت و لوح تقدیری را به همین جهت به مجموعه شهرداری اهدا نمودند.

دكتر پورقربان تصريح نمود: بحث تفکیک زباله از مبدا نیز از موضوعات مهم است که در چهار بخش آموزش ادارات، مدارس، اصناف و خانوراها باید برنامه ریزی شود که خانوارها ۷۰ درصد این بخش را شامل می شود و روزانه بصورت متوسط ۴ تا ۵ تن تفکیک زباله از مبدا را توسط نیروهای شهرداری داریم.
شهردار انزلي  در ادامه عنوان نمود: با همکاری پیمانکار طرف قرار داد شهرداری در بخش تفکیک زباله که حدود یک ماه پيش کار خود را شروع نموده است، شهر را به شش بلوک تقسیم کرده ایم و در بلوک اول آموزش انجام شده است و در چند ماه آینده آموزش بلوک های دیگر انجام می شود و امیدواریم بتوانیم حدود ۲۰ درصد از زباله های تولیدی شهر را در قالب طرح تفکیک زباله انجام دهیم.

وي تصريح نمود: تصفیه خانه و محل انتقال شیرابه ها ی کارخانه کمپوست اقدام خوبی در جهت حفظ محیط زیست است که در حال انجام است.

دكتر پورقربان خاطر نشان كرد: مدیریت ۹ کیلومتر از ساحل شهر در سال گذشته به شهرداری سپرده شده بود و خدا را شاکریم که اتفاقی برای هیچ شهروندی نیفتاد اما هزینه سنگینی حدود ۷۰۰ میلیون تومان به غیر از تجهیزات در این بخش انجام شد ولی پرداختی ما حتی ۱۰ درصد این مبلغ نبوده است.

شهردار بندر انزلي با اشاره به اينكه در بخش فضای سبز نهضت احداث پارک را در شهر داشته ایم عنوان نمود: در یک سال و نیم گذشته توانستیم پارک آفتاب، شهیداختر کاویان، آزادگان، برادران نویری، شقایق و پارک پاسداران راه اندازی و تجهیز کنیم و در هفته آینده پارک انصارالحسین را نیز راه اندازی خواهیم نمود. 

وي افزود: در ولادت امام حسن (ع) پارک سوسر در کنار مسجد امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی نموده ایم و همچنین تجهیز پارک یک و نیم هکتاری که در کنار دروازه ماهی وجود دارد و رها شده است را در حال انجام هستیم.

دكتر پور قربان در مورد وضعيت فضاي سبز شهر خاطر نشان كرد: در دو ماه گذشته در سطح شهر ۲ هزار اصله انواع نهال را قبض کردیم و ۳۰ هزار نشاء در سطح شهر کاشته شده است و بیش از ۲۵۰۰ تن خاکریزی بلوارها و پارک ها را در سطح شهر انجام دادیم و بسیاری از لچکی های میادین که رها شده بود را تبدیل به فضای سبز نمودیم و سرانه فضای سبز که باید بصورت ۷ متر مربع به صورت استاندارد برای هر نفر می باشد در طول این مدت افزایش دادیم.
وي افزود: در کنار گلخانه انزلی گلخانه دیگری احداث نموده ایم.

شهردار انزلي عنوان نمود: در بخش حمل و نقل و علائم ترافیکی تابلوهای زیادی خریداری شده است که بزودی در سطح شهر نصب خواهد شد. اکثر سرعتگاه های شهر اصلاح و رنگ آمیزی شده است.

وي افزود: 20 دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته ایم که از این تعداد ۱۳ دستگاه کاملا غیر فعال بوده و ۷ دستگاه دیگر نیمه فعال بوده است که نسبت به تعمیر و راه اندازی ۴ دستگاه از این اتوبوس ها اقدام نمودیم که بطور کامل کلیه تجهیزات داخل آن نصب شده است که تعداد بیشتری از آن ها به چرخه حمل و نقل اضافه خواهد شد.

دكتر پور قربان در ادامه اظهار نمود: برای ساختمان نیمه کاره سازمان حمل و نقل نیز پیمانکار گرفته شده است و کار تکمیل این ساختمان را در دستور کار قرار دادیم. 

وي خاطر نشان كرد: توانستیم ساختمان آتش نشانی نواب و غازیان را راه اندازی کنیم و امروز در حال احداث ساختمان دیگری در محل شهرداری ناحیه یک هستیم. 

شهردار بندرانزلي در ادامه عنوان نمود: با توجه به اینکه وجود دریا و تالاب در انزلی نیاز به یک کارگروه غواصی در مجموعه آتشنشانی می باشد و در جلسه ی مدیریت بحران استان نیز خواستار این موضوع شدیم خواهش من این است به این موضوع بصورت ویژه نگاه شود.

دكتر پورقربان با اشاره به اينكه در بخش ورزشی توانستیم باشگاه شهرداری را بعد ۶ سال دوباره فعال کنیم اظهار نمود: در عرض یکسال در رشته های مختلف ورزشی توانستیم مقام های خوبی بدست آوریم و به تیم های ورزشی از جمله تیم ملوان توانستیم کمک کنیم.

وي افزود: با توجه به استعداد این شهر در بخش ساحل می توانیم در بخش ورزشی ساحلی یک مجموعه راه اندازی نماییم و امکاناتی را در طرح سالمسازی شهرداری دیده ایم و جاسازی نموده ایم که مورد تقاضای ورزشکاران این شهر نیز می باشد.

شهردار بندرانزلي عنوان نمود: اصلاح هندسی میادین و معابر شهر در دستور کار است و بازگشایی معابر در حال انجام است یکی از مناطق خطر آفرین در خیابان اطبا بوده است که با مالک توانستیم توافق نماییم و این مسیر هم اکنون باز و در حال اصلاح هندسی هست. در مناطق دیگر نیز پیشنهاد داده ایم و مالک را خواستیم تا بتوانیم اقدامات لازم در جهت اصلاح هندسی انجام دهیم و اعلام می کنیم شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این زمینه آماده هرگونه همکاری را دارد.

وي خاطر نشان نمود: بسیاری از مسیرهای مربوط به ساحل را نسبت به لوله گذاری و اصلاح هندسی اقدام نموده ایم.

دكتر پورقربان افزود: اجرای پروژه خیابان سی متری و خیابان سپه را در دستور کار داریم که امیدواریم بعد از پاسخ استعلام توسط ادارت مربوط بتوانیم کار را شروع کنیم.

وي با اشاره به اينكه یکی از دغدغه های به حق مردم آسفالت خیابان های سطح شهر است اظهار نمود:  در نقاط و نواحی مختلف این کار را انجام داده ایم و لکه گیری نیز انجام شده است اما این شهر طبق برآورد حدود ۴۰ هزار تن دیگر نیاز به آسفالت دارد که طی جلسه ای فوق العاده با شورای اسلامی شهر در این زمینه تصمیم گیری خواهیم نمود.

شهردار انزلي ياد آور شد: در ضلع غربی شهر میدانی را با توجه به مجوزی که از طریق اداره راه و شهرسازی گرفتم اجرا نمودیم ولی متاسفانه این پروژه به دلایلی رها مانده است و خواهش من این است موانع احداث این میدان که در محدوده قانونی شهر ما است برداشته شود.

وي تصريح نمود: 600پرونده حقوقی داریم که بسیاری از این پرونده ها از قبل به ما به ارث رسیده است و بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بار مالی برای شهرداری متحمل کرده است.

دكتر پورقربان در ادامه افزود: پروژه مرکز بازدید تالاب انزلی که هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است کار بسیار خوبی است که برای مسافران و گردشگران می تواند مفید باشد. با توجه به اینکه سند آن منطقه در اختیار شهرداری می باشد آماده هر گونه همکاری در آن منطقه هستیم.

شهردار بندرانزلي با اشاره به اينكه در مورد احشام سرگردان اقداماتی از قبل انجام شده است ياد آور شد:  حتی جلسه ای در زمان دادستان وقت برگزار نموده ایم و جایگاهی برای آن مشخص شد و هزینه هایی انجام شد اما به دلایلی به مشکل برخوردیم که خواهش من این است این زمین هر چه زودتر به ما سپرده شود که در زمینه ساماندهی وضعیت احشام سرگردان بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وي در ادامه عنوان نمود: در مورد سیستم هوشمند جلسات متعددی برگزار شده است و باید یک پیمانکار قوی جذب کنیم تا بتوانیم شروع به کار کنیم.

شهردار بندرانزلي تصريح كرد: در مورد سرویس های بهداشتی پیمانکار های مختلفی گرفتیم و حداکثر تا دو ماه آینده تمام سرویس های بهداشتی سطح شهر نسبت به بازسازی و مرمت آن ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وي در پايان خاطر نشان نمود: در مدت ۱۹ ماه خدمت در شهرداری حدود ۲۱ ماه حقوق پرداخت نموده ایم و حقوق ها بروز است و در بسیاری موارد حقوق ها را زودتر از مورد پرداخت نمودیم و هیچ دغدغه ای در این مورد وجود ندارد و از اولویت های ما نیز است و اگر انسداد حساب های شهرداری هم صورت نمی گرفت دو یا سه اضافه کار باقی مانده نیز به موقع پرداخت می شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *