00010 copy

صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت با دستور سؤال از شهردار برگزار شد.

صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت

به گزارش نبض خبر 

صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت با دستور سؤال از شهردار برگزار شد.

اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه اهدای عضو اهدای یک زندگی است اظهار کرد: امیدواریم که این فرهنگ زندگی بخش، همیشه تداوم یابد.

وی با بیان اینکه لغو راهپیمایی روز قدس نشان از کم شدن نفرت ما ندارد، افزود: ظلم ۷۰ ساله ای که همچنان ادامه دارد و مدعیان بشری که سکوت کرده اند هیچ وقت فراموش نمی‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد افزود: این پیروزی بسیار دلپذیر و دلچسب بود.

حاجی پور در ادامه با خوشامد گویی به شهردار رشت با تاکید بر اینکه طرح سوال از شهردار حق مسلم هر عضو شورا است، افزود: ما نمایندگان مردم هستیم و هیچ کس نباید از این طرح ناراحت شود و میتوان با رعایت تمام جوانب پرسش و پاسخ خوبی را پشت سر گذاشت.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه طبق قانون هر عضو شورا می تواند از طریق رئیس شورا پیگیر سوالات خود از عملکرد شهردار باشد، بیان کرد: تشکر می‌کنم از “حجت جذب” عضو شورای شهر رشت که دغدغه شهر دارد و شهردار که در کمتر از ۱۰روز برای پاسخگویی حاضر شد.

ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت در ادامه اظهار کرد: پس از آغاز کار با اولین چالش بزرگ شهرداری رشت تحت عنوان پسماند در سراوان مواجه شدیم.

رئیس شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به سخنان شهردار در رابطه با مشکلات شهری بیان کرد: این پاسخ ها خارج از دستور جلسه امروز ما است و خواهش می کنم فقط به سوالات پاسخ دهید.

شهردار رشت در پاسخ به سؤالی در رابطه با تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان رسمی گفت: تأخیر در پرداخت ها به علت کمبود منابع درآمدی شهرداری است و همچنین دریافتی شهرداری از قانون مالیات نیز کاهش چشمگیری داشته که با این حال کلیه حقوق کارکنان سال ۹۸ با مزایای مربوطه نیز همزمان با حقوق پرداخت شده است؛ لازم به ذکر است که بارش برف و همچنین شیوع بیماری کویی ۱۹ و عدم حضور در مناطق به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی منجر به کاهش قابل توجهی در وجود درآمدهای اسفند و فروردین ماه جاری شده است.

وی در خصوص سوال دوم در رابطه با عدم پرداخت مابه‌التفاوت حقوق ها در سال ۹۸ بیان کرد: اینجانب از زمان حضور خود در روزهای پایان خرداد ۹۸ ابتدا نسبت به پرداخت معوقات حقوق کارکنان حجمی پرداختم.

حاج محمدی با بیان اینکه لازم به ذکر است که بالغ بر ۴ میلیارد تومان سپرده پیمانکاران مربوطه که می‌بایست در سال ۹۷ پرداخت می‌شود جهت حق سنوات کارکنان مربوطه آزاد گردیده است افزود: در وضعیت کنونی و علی‌رغم وضعیت بحرانی ناشی از بیماری در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ۳ماه حقوق همراه با عیدی و سنوات پرداخت شده است.

شهردار رشت در رابطه با مشکلات بیمه کارکنان بیان کرد: قرارداد بیمه تکمیلی قبل از من بدون هیچ پرداختی بسته شده بود با پیگیری ها توانستیم بیمه های تکمیلی را پرداخت کرده و از چندروز قبل حق و حقوقی پرسنل ها در حال پرداخت است همچنین ۲مرتبه کارت خرید از فروشگاه‌های زنجیره ای داده و در حال آماده سازی برای پرداخت حق لباس هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات و عدم اقدام عاجل جهت تخلیه و مرمت ابنیه شهرداری رشت بیان کرد: عملیات مطالعات بازآفرینی ساختمان شهرداری رشت توسط مهندسین آغاز شده و قرارداد منعقد شده و عملیات آسیب شناسی انجام شده است.

حاج محمدی در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با ودیعه برای اجاره مسکن افزود: یک منزل ویلایی برای شهردار قبلی اجاره کردید که مالک دستور تخلیه داد و گفتند ۵۰درصد مبلغ را من و  ۵۰درصد را شهرداری تهیه کنیم تا خانه ای اجاره شود که پس از پایان موعد هم به حساب شهرداری برمی گردد.

حاج محمدی در خصوص تأخیر در زمان ارائه تفریغ بودجه شهرداری رشت گفت: این موضوع به این دلیل  بود که در موعد تنظیم تفریغ ۹۷ من حدودا یک ماه بود به شهرداری آمدم.

وی در رابطه با استفاده از عبارات و الفاظ نامناسب با پرسنل گفت: همیشه احترام بسیاری برای مردم قائل هستم در تمام جلسات صدای ما ضبط شده است و به هیچ کس توهین نکرده ام و اگر این اتفاق در عصبیت افتاده عذر خواهی می‌کنم و بدانید که من عاشق خدمت در این شهر هستم.

حاج محمدی در خصوص عدم توجه به صرفه و صلاح شهرداری در مناقصه کود آلی، بیان کرد: مناقصه کمیسیون معاملات و فنی و بازرگانی تشکیل و در پرتال رسمی کشور گذاشته شد و در این مورد پاسخ‌ها را به صورت ریز به شورا اعلام کردم.

شهردار: نسبت به یادمان شهدای گمنام هیچگونه کوتاهی متوجه من نیست

شهردار رشت در مورد عدم ساماندهی یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر گفت: هیچگونه کوتاهی متوجه من نیست؛ این شهدای گمنام مظلوم واقع شدند ولی هیچ کوتاهی متوجه من نیست.

وی ادامه داد: یادمان شهدای مسکن مهر در ۳خرداد با مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان کلنگ زنی می شود و یادمان بوستان ملت نیز با ۲۴۹ میلیون تکمیل خواهد شد و برای ادامه کار در بودجه ۹۹ یک میلیارد در نظر گرفته شده است.

 

بهراد ذاکری: تنها کسی هستم که به شهردار رأی ندادم

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه تنها کسی هستم که به شهردار رأی ندادم و دلایل موجه داشتم افزود: یک سری از  مسائل و مشکلات اصلا قابل کتمان نیست، احساس می کنم شهردار در حوزه انتصابات همه چیز را نگفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این سوال ها مربوط به سال های قبل بود، گفت: امیدوارم هر تصمیمی در جلسه امروز گرفته می‌شود مشکلات این چنینی را کم کند.

علیپور: مشکلات بیمه پاکبانان حل شود

علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۱۸ سال افتخار رفت و روب در این شهر را داشتم و امروز در لباس شورا همان وظایف را دارم گفت: در طول سه سال خدمت در شورا قانون محوری را در رأس نگه داشتم اما تصمیمات شورا بر پایه جمع است.

وی با بیان اینکه مهم ترین شرط من برای انتخاب شهردار این بود که در انتصابات با اعضای شورا مشورت شود، افزود: به عملکرد شهردار نقد های بسیار دارم و مهم ترینش این است که مشکلات بیمه حل شود؛ و ایشان اصل مهم “وامرهم شوری بینهم” را بجا نیاوردند.

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه‌ با بیان اینکه سوال از شهردار حق مسلم ما است افزود: برج گلسار دارای ۳۵۰۰متر زمین در بر خیابان است و زمین در گلسار اکنون به قیمت بالایی است، در واقع یعنی یک ملک ۳۰۰میلیاردی به ۵۰میلیارد تومان به صورت چکی فروخته شده است.

رسولی: چرا شهرداران رشت بعد از ۱۰ ماه با چالش روبه رو می‌شوند؟

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه امیدوارم نتیجه این جلسه باعث همدلی بیشتر ما شود خاطر نشان کرد: شهردار قبلی طی ۱۰ماه از شهر رفت و این سوال است که چرا شهرداران این شهر بعد از ۱۰ ماه با چالش روبه رو می‌شوند؟

رسولی با بیان اینکه شاخص ها نشان می دهد نتوانستیم خیلی شورای موفقی باشیم، افزود: اصحاب رسانه از ما سوال کنند و بپرسند که ما تا الان چه کار کردیم.

حجت جذب با بیان اینکه در روز اول دست بر قرآن گذاشتیم و گفتیم که مبتنی بر منافع مردم حرکت می کنیم افزود: مردم امانتی بر شانه ما گذاشتند و وظیفه ما این است که باید صادق باشیم.

وی با اشاره به اینکه این سؤالات، سؤال شخصی نبوده و برای مجموع شورا است، بیان کرد: یک سوال مهم این است که زباله سوز سراوان چه زمانی نصب می شود؟ این در حالی است که فاجعه‌ای در سراوان در حال رخ دادن است.

جذب: کدام مشکل کارگران حل شده؟!/ بارها تذکر دادیم که به پرسنل شهرداری توهین نکنید/ ۸ماه است بیمه کارکنان آتش نشانی پرداخت نشده است/ آیا واقعا نصف هزینه منزل تان را پرداخت کرده اید؟!

این عضو شورا با تأکید بر اینکه جواب خود را در این جلسه نگرفتم، بیان کرد: از مدیران مربوطه درباره مشکلات کارگری در شهرداری و شرکت های حجمی سوال کنید که کدام مشکل آنان حل شده اگر یکی از مشکلات شان هم حل شده باشد من تشکر می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه تفریغ بودجه وظایف ذاتی شهردار است و اگر شهردار قبلی غفلت کرده شهردار جدید باید انجام دهد بیان کرد: بارها به طور شفاهی و کتبی تذکر دادیم که به پرسنل شهرداری توهین نکنید و الان شاهد و استعلام هم وجود دارد.

جذب در ادامه گفت: در رابطه با هزینه مسکن شهرداری این سوال را دارم که آیا واقعا نصف هزینه منزل تان را پرداخت کردید یا خیر؟ از مردم سوال کنید ببینید آیا مردم از آسفالت‌های جدید راضی هستند؟ ۸ماه است بیمه کارکنان آتش نشانی پرداخت نشده است؛ جناب شهردار اگر با ما صادق باشید بیشتر قبول می‌کنیم.

 

عاقل منش: پروژه های نیمه کاره بلاتکلیف اند/ در عزل و نصب‌ها به شایسته سالاری توجه شود

محمدحسن عاقل‌منش در این جلسه با بیان اینکه طرح سوال وظیفه قانونی اعضای شورا است، بیان کرد: دغدغه همه ما در رشت معطوف شده بر اینکه در شهر چه کردیم؟ و منابع درآمدی چه شد؟

عاقل‌منش با اشاره به اینکه کارهایی صورت گرفته ولی در شأن مردم نبود و پروژه های نیمه کاره‌ای داریم که اصلا مشخص نیست روند کارشان چطور است، گفت: جناب شهردار در جهت شفاف سازی و سالم سازی فضای کاری نهایت جدیت را داشته باشید.

این عضو شورا در ادامه تصریح کرد: اگر افرادی فساد می‌کنند باید شناسایی شوند و دستشان از مجموعه شهرداری قطع شود، از امروز دیگر دلیلی برای پشت گوش انداختن نداریم اگر در چند ماهه مانده کاری کردیم می توانیم سرمان را بالا بگیریم.

وی با بیان اینکه در عزل و نصب‌ها باید به شایسته سالاری توجه کنیم گفت: با هرطرح سوالی ایجاد عدم ثبات در مجموعه کارکنان را می بینیم و شهردار باید این فضا را مدیریت کند، اگر بتوانیم فضای کار را در مجموعه شهرداری ایجاد کنیم خیلی از مسائل در حاشیه قرار می گیرد.

اظهارات حامد عبدالهی خطاب به شهردار/ آبروی ثابت قدم را با همین سوالات بردند/ نصرتی و خلیلی را هم با همین سؤالات فراری دادند

حامد عبداللهی با بیان اینکه آقای شهردار امروز منافع خیلی ها تامین نمی‌شود و تاریخ مصرف شما تمام شده و باید خود را به آب و آتش بزنید تا بمانید گفت: اگر الان بگویید شب است می گویند روز است، وقتی خواستند آبروی ثابت قدم را ببرند با همین سوالات بود نصرتی و خلیلی را هم با همین سوالات فراری دادند.

عبداللهی ادامه داد: شما باید لیست ها و فشارهای خود را می‌گفتید، تازمانی که تعارف و رودربایستی باشد وضع همین است.

 

نصف هزینه خانه شهردار را من پرداخت کردم!

وی در ادامه خطاب به حجت جذب گفت: ۴۷۰میلیون تومان معادل نصف هزینه خانه شهردار را من به عنوان قرض الحسنه به ایشان دادم و مدرک هم دارم.

 

شیرزاد: شورا و شهردار بامردم صادق نبودند/ برای پروژه هایی که با ۱۰۰ میلیون تمام می شد الان باید یک میلیارد هزینه کنیم

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در مدت ۱۱ماه حتما کوتاهی هایی شده و نه شورا و نه شهردار بامردم صادق نبوده اند، بیان کرد: کوتاهی هایی انجام شده و طرح سوال حق واقعی اعضا است و قسم خوردیم که جز در مسیر منافع مردم گام بر نداریم.

شیرزاد با اشاره به اینکه می‌توانستیم بهتر عمل کنیم افزود: چه کسانی پشت صحنه بودند که نگذاشتند پروژه‌هایی با ۸۰درصد پیشرفت به نتیجه برسد؟ پروژه هایی که با ۱۰۰ میلیون تمام می شد الان باید یک میلیارد هزینه کنیم.

شیرزاد با بیان اینکه عزل و نصب ها باید در چهارچوب خاصی انجام شود گفت: امروز باید پاسخگوی مردم باشیم که چه اتفاقی افتاد که توسعه شهری دچار مشکل شد، با مردم صادق باشید.

 

کنایه علوی به هزینه تبلیغاتی شهردار/ فریب حرف های شما را خوردم

امیر حسین علوی در ادامه با بیان اینکه امروز مردم سوال می‌کنند که خروجی شهردار رشت چه بود اظهار کرد: ۲پروژه کارخانه کود آلی و تصفیه خانه شیرابه سراوان بسیار مورد علاقه شما بود و فکر کنم بیشتر هزینه روابط عمومی و هلی شات ها برای همین پروژه ها بود.

علوی خطاب به شهردار گفت: روزی صحبت کردیم و حرف های شما برای من ایده آل بود و لذت بردم، الان متاسفم برای خودم و احساس میکنم فریب حرف های شما خوردم.

 

علوی خطاب به شهردار: گفتم اگر باج دادن را آغاز کنید دیگر انتها ندارد/ چطور برای اسکان، خود را بدهکار عضو شورا کردید؟

وی ادامه داد: برای ادامه مسیر کاری به شما گفتم اگر باج دادن را آغاز کنید دیگر انتها ندارد و گفتید من محکم هستم اما نایستادید و دائما در پست های مهم عزل و نصب انجام دادید؛ چطور یک شهردار برای بقای خود اینگونه دست به هرکاری میزند؟ چطور برای اسکان، خود را بدهکار عضو شورا می کنید؟ امروز دین مردمی بر گردن ما است.

 

زاهد: در انتخاب “حاج محمدی” هم مانند انتخاب “روحانی”  اشتباه کردم

 

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه به عنوان یک اصلاح طلب برای انتخاب حسن روحانی از مردم عذرخواهی کردم اظهار کرد: من امروز به هیچ وجه قانع نشدم و باز هم از مردم عذرخواهی می کنم که در انتخاب شهردار اشتباه کردم.

رمضانپور: شهردار خودش تصمیم نمی گیرد

رمضانپور با بیان اینکه حاج محمدی خوب عمل نکرد و  تحت تاثیر بود اظهار کرد: ایراد ناصر حاج محمدی این است که خودش تصمیم نمی گیرد و برای وظیفه خود از دیگران اجازه می گیرد.

۷عضو شورای شهر رشت از پاسخگویی شهردار قانع شدند

 

در پایان ۷نفر از اعضای شورا از پاسخگویی شهردار قانع شده و ۴نفر دیگر قانع نشدند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *