00010 copy

طرح امداد زمستانی در گیلان آغاز شد

به گزارش نبض خبر ؛ دکتر پیمان اسدی در این خصوص گفت ؛ طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام آماده باش به 62 پایگاه شهری و جاده ای از 20 آذر ماه در گیلان آغاز و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد شد. طرح امداد زمستانی در گیلان

وی ادامه داد ؛ در این طرح تمام پایگاه های شهری و جاده ای استان با آماده باش کامل ، به مردم خدمات فوریتهای پزشکی ارایه خواهند داد .

 دکتر اسدی با بیان اینکه تعداد 530 نفراز پرسنل مرکز اورژانس 115 گیلان به همراه 135 دستگاه آمبولانس،یک فروند هلیکوپتر اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده ارایه خدمات در طرح امداد زمستانی می باشند، تصریح کرد ؛ در این راستا طی فراخوانی ، تمهیدات لازم در خصوص نیروهای خارج از شیفت، به منظور مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تجهیز آمبولانس های کمک دار موجود در مراکز، گفت ؛ آمبولانس های کمک دار موجود در مراکز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه های کوهستانی می باشند.

 دکتر اسدی یاد آور شد؛ در طرح مذکور به منظور بررسی میزان آمادگی لازم ، تمامی پایگاه های اورژانس گیلان بطور مستمر بازرسی و پایش می شوند.

وی تصریح کرد؛ همچنین واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان، واحد MCMC (پایش مراقب های درمانی)، واحد EOC (فرماندهی عملیات بحران) نیز آماده انجام هماهنگی های لازم در خصوص امداد رسانی به بیماران و مصدومان می باشند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در خاتمه با اشاره به اینکه در طرح امداد زمستانی سال گذشته ، تعداد 22هزارو 484 نفر از خدمات فوریت های پزشکی گیلان بهره مند شدند، تصریح کرد ؛ از این تعداد 3هزار و 649 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و 18 هزار و 835 مورد نیز ، مربوط به حوادث غیر ترافیکی ( تصادف) بود.

طرح امداد زمستانی در گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *