00010 copy

طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

نبض خبر ؛

سوال جواب – سرویس اقتصادی: با موافقت شورای نگهبان و دفاعیات نمایندگان گیلان طرح توسعه منطقه آزاد انزلی عصر امروز سه شنبه 16 شهریور ماه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.
سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با بیان این خبر گفت: خوشبختانه طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و الحاق چهار منطقه جدید ( شهر صنعتی سفیدرود رشت، فرودگاه رشت ، شهرک صنعتی خمیران انزلی و شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا) که با رفع ابهام شورای نگهبان و برطرف شدن ابهامات موجود و پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد.
نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه مردم چندین روستا در محدوده منطقه آزاد از مزایای این طرح بهرمند خواهند شد افزود: در طرح کنونی ۲۳ روستا به محدوده منطقه آزاد برخواهند گشت.
دلخوش با اشاره به اینکه براساس مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس با حفظ نام منطقه آزاد انزلی، محدوده این منطقه به بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: عصر دیروز سه شنبه و در جریان آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، و در مسیر تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان مجلس طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب رسید.
براین اساس محدوده فرودگاه رشت، شهرک های صنعتی ضیابر صومعه سرا، خمیران انزلی و سفید رود رشت بهمراه روستاهایی که تا سال 1398 در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار داشتند به این منطقه ملحق می شوند.
گفتنی است هم اکنون محدوده منطقه آزاد انزلی ۲۲۵۰ هکتار است و براساس لایحه دولت دوازدهم و تصویب دور دهم مجلس شورای اسلامی، محدوده این منطقه بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

 

طرح توسعه منطقه آزاد انزلی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *