00010 copy

عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، نشست رئیس شورا، سرپرست شهرداری رشت و جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت با دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در شورای اسلامی رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی رشت: عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی رشت در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با اشاره به اهمیت مسائل ترافیکی در رشت به عنوان مرکز استان گیلان اظهار کرد: باوجود تلاش های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت این مجموعه میراث دار عقب ماندگی هایی از گذشته بوده و هرچند در سال های اخیر اقدامات زیادی برای کاهش مشکلات ترافیکی رشت صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر اهمیت تراموا در رشت گفت: تراموا از گذشته به عنوان یک مطالبه در شهر توریستی رشت مطرح بوده و مردم چشم انتظار تغییری مناسب برای حل مشکل حمل و نقلی هستند.

علوی تاکید کرد: عزم مجموعه شورای اسلامی و شهرداری رشت برای راه اندازی تراموا جدی است و ان شاءالله با حمایت های وزارت کشور بتوانیم تراموا را در رشت راه اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت با همدلی و همراهی دو طرفه شورا و شهرداری شکل گرفت اضافه کرد: شهرداری با کمک و همراهی شورا توانست نسبت به تجهیز، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی رشت همچنین با اشاره به اجرای پروژه BRT در رشت بیان کرد: خطرات جانی که از نصب نرده ها ایجاد شد جبران ناپذیر بوده ولی به این معنا نیست که اصل پروژه BRT و خط ویژه اشتباه بوده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور: مسیر تراموا ابتدا توسط اتوبوس آزمایش شود

پوریا محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در این جلسه اظهار کرد: تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک رشت پس از ۳ سال بررسی با برگزاری جلسات سنگین در وزارت کشور مصوب شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل و نقل ترافیک رشت در سه افق تصویب شده است افزود: در طرح جامع مقرر شد کریدور شمال جنوبی به عنوان محور تراموا درنظر گرفته شود.

 

مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته ناوگان اتوبوسرانی رشت وضعیت مناسبی نداشت مطرح کرد: تنها چند دستگاه اتوبوس در رشت فعال بود ولی امروزه ۸۰ دستگاه اتوبوس به روز با سوخت های مناسب در رشت فعال است.

 

محمدیان با اشاره به اینکه تعداد تاکسی های رشت بیش از ظرفیت آن است اضافه کرد: بسیاری از شهرها امروز به حمل نقل و تردد با دوچرخه پرداخته اند و این مبحث در رشت می بایست تقویت گردد.

وی اجرای پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت را الگویی موفق برای ایجاد پیاده راه برای سایر شهرها عنوان کرد و یادآور شد:  برای کاهش بار ترافیکی می بایست مسیرهای دسترسی، پارکینگ و … ایجاد شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با اشاره به مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت اظهار کرد: این مرکز با حداقل امکانات راه اندازی شده و نوع قرارداد منعقد شده برای راه اندازی این مرکز با سرمایه گذار به صورت BOT می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

محمدیان با اشاره به اینکه ابتدا باید مسیر تراموا توسط اتوبوس آزمایش شده و بعد ارتقا یابد تصریح کرد: پروژه بی آرتی با عرض زیاد در رشت راه اندازی شد و اجرای نادرست یک سیاست اصل سیاست را زیر سوال می برد که اجرای پروژه بی آر تی بسیار اهمیت داشته است.

عضو شورای اسلامی رشت: امیدوارم بار دیگر قطار در رشت راه اندازی شود

اسماعیل حاجیپور عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گیلان مهد تمدن است گفت: گیلان مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد و اولین قطار کشور در رشت راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بار دیگر قطار در رشت راه اندازی شود بیان کرد: انتظار ما از مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور این است که رشت مانند شهر خود نگاه کنند.

پیمان هاتفی نژاد مشاور پروژه تراموا در این جلسه نیز اظهار کرد: پروژه تراموا مناطق یک، دو، سه و پنج را درگیر خود می کند.وی عرض پیشنهادی برای محور تراموا را ۴۰ الی ۴۵ متر اعلام کرد و افزود: عرض مطالعه شده برای قطار ۶. ۲ متر است.

 

مشاور پروژه تراموا تاکید کرد: طراحی تراموا با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت انجام می شود و در حد توان از تولیدات داخلی استفاده خواهد شد.

 
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *