00010 copy

غنی سازی نشست های فردوسی شناسی در کتابخانه های عمومی گیلان

نبض خبر؛ رئیس هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی از اهداف مهم بنیاد فردوسی شناسی در گیلان را تولید کتاب با قطع جیبی خلاصه نویسی شده از شاهنامه فردوسی برای مطالعه کودکان، نوجوانان و افراد مختلف نا آشنا به این اثر کهن و ارزشمند عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، نصرالله زیرک، رئیس هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان روز سه شنبه(10تیر) با پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیدار و در خصوص همکاری های مشترک در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی بحث و تبادل نظرکرد.
در این دیدار که زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، محمد حسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و عضو شورای اسلامی شهر رشت، عباسعلی زمینی و سید رضا ثابت قدم، اعضای هیات مدیره این بنیاد و مسئولین و کارشناسان مشارکت ها و همکاری ها، روابط عمومی و فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز حضور داشتند در خصوص تعامل و همکاری مجموعه کتابخانه ها و بنیاد فردوسی بحث و تبادل نظر شد.
⭕کرمی: متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم جای دارند
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم، لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی نسل جدید با بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی را یادآور شد و با بیان اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان از ظرفیت های موجود در این فضا برای برگزاری کارگاه ها و محافل ادبی متنوعی استفاده می کنند بر محوریت بخشیدن به این اقدامات و استفاده از تجربیات فعالین حوزه شعر و ادبیات کهن ایرانی، اسلامی تاکید کرد.
پریسا کرمی همچنین به برگزاری کارگاه های مختلف ادبی چون شاهنامه خوانی، حافظ شناسی، قصه گویی و داستان خوانی در کتابخانه های عمومی استان اشاره و برگزاری این برنامه های فرهنگی را موجب جذابیت اقدامات کتابخانه ها برشمرد.
وی در پایان رسالت اصلی کتابخانه های عمومی را پرداختن به مسائل فرهنگی در کنار اطلاع رسانی به عموم مردم عنوان و از ایده های جدید در خصوص پربارسازی محتوای برنامه ها در کتابخانه ها استقبال کرد.
رئیس هیات مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان نیز در این نشست با اشاره به سابقه 15ساله تشکیل بنیاد فردوسی شناسی در کشور، ایجاد این بنیاد در استان گیلان را با وجود بزرگان شعر و ادب کشور در این خطه مهم ارزیابی کرد.
نصرالله زیرک یکی از اهداف مهم تشکیل این بنیاد در ایران را تولید کتاب با قطع جیبی کم هزینه و خلاصه نویسی شده از شاهنامه فردوسی برای مطالعه کودکان، نوجوانان و افراد مختلف نا آشنا به این اثر کهن و ارزشمند عنوان کرد و گفت: با تولید اینگونه کتاب ها سعی در ایجاد انگیزه مطالعه در این افراد داریم.
وی در پایان همکاری مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برای برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی با محتوای شاهنامه خوانی و نیز خرید حمایتی منابع تولیدی این بنیاد را خواستار شد.
گفتنی است انجمن شاهنامه خوانی کتابخانه عمومی ابوجعفر هوسمی رودسر، انجمن ادبی کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام، گروه شاهنامه خوانی کتابخانه عمومی کودکان باران رشت و نیز چند انجمن فعال در این زمینه در مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان فعالیت های مختلفی را با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و ادب کهن ایران به انجام می رسانند.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *