00010 copy

فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قانون مدار حمایت و تشویق می شوند

فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قانون مدار حمایت و تشویق می شوند

به گزارش نبض خبر

فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قانون

ارسلان زارع ، استاندار گیلان در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید براینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید چراغ راه دستگاه‌های عضو در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد، اقدامات پیشگیرانه را امری مهم خواند و بر ضرورت توجه به ارتقاء سطح مهارت و آموزش‌های همگانی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد.

او افزود: برگزاری آموزش‌های لازم و تخصصی به عموم مردم و نیز افزایش میزان مهارت کارکنان و دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نتایج کار در این عرصه را کیفی تر، گسترده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های عضو کمیسیون ، گفت:برای  آگاه‌سازی مردم و جلب مشارکت آنان باید رسانه ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد همکاری مجدانه داشته باشند چراکه رغبت جامعه برای استفاده از کالای ایرانی با کیفیت، با فرهنگ سازی محقق شده است.

زارع  تقویت برنامه‌های نظارتی در سال جاری نسبت به سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها و تکمیل آن تا پایان سال، هدفگذاری و اجرایی شود.

استاندار گیلان بر ضرورت گام برداشتن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت و تحقق شعار سال نیز تأکید کرد و افزود: تولید کالا‌های سلامت محور و شناسه‌دار کردن تولیدات خطوط جدید و فعلی، باید در دستورکار باشد که اقداماتی در حوزه لوازم خانگی و پوشاک از سوی سازمان صمت آغاز شده است.

ارسلان زارع ،  قاچاق اقلام مختلف کالا را چالش مهم تولیدکنندگان عنوان و با بیان اینکه رویکرد ایجابی و تشویقی باید در کنار تذکر و انذار همواره مورد توجه باشد، گفت: تولیدکنندگان برتر از سوی متولیان این حوزه شناسایی و از کسانی که سابقه خوبی در فعالیت‌های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می‌کنند، حمایت شود.

او  مبارزه جدی با قاچاق را یکی از راهکار‌های جهش تولید دانست وافزود : باید توجه داشت که مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن‌ها با قیمت مناسب در داخل است و در این مسیر از تولیدات با کیفیت، رقابتی و دارای استاندارد استقبال می‌شود.

استاندار گیلان با یادآوری تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورمان و تأکید براینکه در جنگ اقتصادی باید تولیدات‌مان را رقابت پذیر و قیمت‌ها را کاهش دهیم، گفت: لازم است بستر‌های افزایش کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آن‌ها را در کنار برخورد با قاچاق کالا، فراهم سازیم.

زارع،  در پایان  به نامگذاری هفدهم تا بیست وسوم خردادماه تحت عنوان هفته محیط زیست در تقویم ملی و پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و با گرامیداشت این ایام، تصریح کرد:  موضوع محیط زیست برای هر جامعه و کشوری که توسعه پایدار را دنبال می‌کند به ویژه برای گیلان، دارای اهمیت است و شعار امسال هفته محیط زیست در کشورمان نیز متناسب با شعار سال انتخاب شده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *