00010 copy

قضات باید زدوبند را رها کرده و به قانون عمل کنند | رشت در بحث بیمارستان رتبه آخر کشور را دارد

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) بنیانگذار دانش دین بود و توانست بخش های عظیمی از معارف اسلامی را به مسلمانان عرضه کند.
وی به سالروز شهادت امام هادی(ع) در یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: ۲۲ اسفندماه سال ۵۸ امام(ره) فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر فرمودند و این بنیاد به بخشی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران می پردازد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هنوز نتوانستیم در تراز جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا کاری انجام دهیم، تصریح کرد: امروز همه مسئولان سر سفره شهیدان نشسته اند و اگر نمی توانند تمام مشکلات جانبازان و خانواده های معظم شهدا را برطرف کنیم لااقل با اخلاق نیکو و سعه صدر نسبت به آنها رفتار داشته باشند.
آیت الله فلاحتی در ادامه با تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه از جانب مقام معظم رهبری، بیان کرد: آقای رئیسی به تمام دستگاه قضا تسلط دارد و امیدواریم شاهد تحول در این دستگاه باشیم.
وی، دستگاه قضا را نیازمند پاکسازی های عنوان کرد و گفت: باندهای بیرونی دور زدن در قوه قضائیه را بلد هستند و گاهی مواقع بعضی از پرونده های قضایی ۱۰ الی ۱۲ سال طول می کشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا تا رسیدن به اوج عظمت و خاستگاه مردمی فاصله دارد، خاطرنشان کرد: قضات باید زدوبند را رها کرده و با استقلال به آنچه در متن دین و قانون آمده، را عمل کنند.
آیت الله فلاحتی همچنین به سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در رشت چند مشکل اساسی داریم و قرار شد به این مسائل رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه رشت در بحث بیمارستانی رتبه آخر کشور را دارد، اظهار کرد: تمام مردم توان رفتن به بیمارستان های خصوصی را ندارند.
امام جمعه رشت، وضعیت پسماند سراوان رشت را فاجعه آمیز خواند و افزود: رودخانه های گوهررود و زرجوب باید احیا شوند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امیدواریم اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به پروژه های گیلان به موقع اختصاص داده شود، بیان کرد: می طلبد دستگاه های نظارتی بر اجرای پروژه های مذکور نظارت دقیق را اعمال کنند.
وی، اتصال رشت به راه آهن سراسری را از اهداف نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: افتتاح راه آهن قزوین – رشت فضای خوبی برای ورود سرمایه گذاران به گیلان را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی های تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: بارزترین ویژگی تربیت اسلامی این است که با فطرت انسان همخوانی دارد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خودسازی و خودصیانتی انسان از جمله ویژگی تربیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین وظیفه انسان در دنیا تربیت خود است و از همه ابزارهای مشروع و سالم باید برای این امر استفاده کند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *