00010 copy

قطعی برق به دلیل اسراف در مصرف گاز خانگی است !

به گزارش نبض خبر، چند روزی است که در پایتخت شاهد قطع برق بزرگراههای اصلی از ساعات پایانی شب تا صبح هستیم و این در حالی است که روزها هم در مناطق مختلف تهران و شهر های دیگر به طور نامنظم ساعاتی با قطعی برق مواجه هستیم. بعضی ها این قطعی برق را به مزارع استخراج ارزهای دیجیتالی همچون “بیت کوین” ارتباط می دهند. برخی به صادرات برق به کشورهای همسایه مرتبط می دانند. اما سخنگوی صنعت برق وزارت نیرو پاسخ دیگری دارد که در ادامه می خوانید.

قطعی برق به استخراج بیت کوین مربوط نیست

مصطفی رجبی مشهدی ، سخنگوی صنعت برق وزارت نیرو درخصوص ارتباط قطعی برق سراسری با استخراج بیت کوین گفت: مصرف بیت کوین در حال حاضر در کشور کمتر از نیم درصد است که بخش عمده آن به صورت مجاز فعالیت می کنند. در حال شناسایی افرادی هستیم که به صورت غیرمجاز به استخراج ارزهای مجازی مشغول هستند، که برخورد لازم با آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: نیروگاه هایی که در حال حاضر داریم از میدان مصرف برق کشور بیشتر است و مشکلی از نظر ظرفیت نیروگاهی نداریم. مشکل اصلی قطعی برق ، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری است. که منجر به محدودیت سوخت تبدیل به برق در نیروگاه ها شده است. در این شرایط مجبور هستیم محدودیت هایی را به صورت مقطعی اعمال کنیم، که با صرفه جویی مردم در گاز خانگی ، می توانیم برق را به صورت پایدار در کشور داشته باشیم. قطعی برق

مزرعه بیت کوین متعلق به چینی ها در کجا است ؟

وی در ادامه گفت: بزرگترین مزرعه استخراج بیت کوین که به صورت قانونی کار می کند در کرمان است. این مزرعه مربوط به گروه ایرانی و چینی است که میزان مصرف آن بسیار کم است و به صورت قانونی و مجاز فعالیت می کنند.

نقش انرژی هسته ای در تامین انرژی نیروگاه های کشور چقدر است؟

رجبی مشهدی درخصوص نقش انرژی هسته ای در تامین انرژی نیروگاه ها گفت: خوشبختانه از تنوع سبد انرژی تامین برق نیروگاه های کشور به خوبی برخوردار هستیم. در بخش هایی از نیروگاه های هسته ای ، تجدیدپذیر ها، نیروگاه های برق آبی و نیروگاه های حرارتی که از سوخت های فسیلی مانند گاز و نفت گاز استفاده می شود. در مورد نیروگاه هسته ای می توانید برنامه توسعه آن را از مسئولین مربوطه سوال کنید. بخشی از برق کشور از نیروگاه های هسته ای تامین می شود.

نیروگاه ها از سوخت دوم ، سوخت مایع استفاده می کنند

سخنگوی صنعت برق وزارت نیرو در ادامه گفت: در حال حاضر نیروگاه هایی که از سوخت گاز استفاده می کردند به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی که بسیار بی سابقه بوده است ، مجبور به محدودیت شدیم و از سوخت دوم که سوخت مایع است استفاده می کنیم. سوخت مایع به دلیل این که انتقال و لجستیک آن سهل الوصول نیست و کار مشکلی است. از طرفی هم بسیار سخت تر از انتقال سوخت گاز است. بدین ترتیب در شرایطی مجبور به اعمال محدودیت هایی می شویم که موقت است و با صرفه جویی مردم برطرف خواهد شد.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که ما یکی از بزرگترین صادرکنندگان برق و گاز هستیم ، چرا باید مشکل برق و گاز در کشور داشته باشیم؟ گفت:  اگر به صورت مقطعی مصرف گاز در بخش خانگی بیش از حد برنامه ریزی شده باشد محدودیت هایی بوجود می آید. با بهینه سازی مصرف می توانیم صرفه جویی کنیم که خیلی مؤثر است. با کاهش یک درجه حرارت محل سکونت و محل کار می توانیم تا 6 درصد کاهش مصرف انرژی داشته باشیم.

وی در آخر در پاسخ به این که در شرایط تحریم در قبال صادرات برق و گاز پول دریافت می کنید یا کالا گفت: ما مطالباتمان را براساس تعهدات بین المللی که داریم دریافت می کنیم.قطعی برق

قطعی برق
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *