00010 copy

قیمت شیرینی و شکلات ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش نبض خبر، جمشید مغازه‌ای در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان و هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات بیان کرد: در نمایشگاه امسال صرفاً ۱۱ شرکت از ۱۰ کشور حضور یافته‌اند که بیشتر در زمینه مواد اولیه بوده است؛ چرا که در ایران تعرفه محصولات شیرینی و شکلات بالاست و از این رو  شرکت‌های خارجی کمتر راغب به حضور در نمایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۲۵۰ میلیون دلار شیرینی و شکلات صادر کرده‌ایم، اظهار کرد: به طور کلی صادرات شیرینی و شکلات در شش ماه دوم سال اتفاق می‌افتد که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به سقف ۸۰۰ میلیون دلار برسد و چنانچه شرایط فراهم شود امکان صادرات شیرینی و شکلات تا ۲ میلیارد دلار هم وجود دارد.

 دبیر انجمن شیرینی و شکلات در ادامه با تاکید بر مشکلات تولیدکنندگان این صنعت در حوزه واردات مواد اولیه، گفت: قرار است بخشی از واردات از طریق ارز صادراتی تامین شود.

مغازه‌ای با بیان اینکه ۵۰۰ هزار تن شکر در سال برای صنعت شیرینی و شکلات نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر این صنعت با مشکل شکر دست و پنجه نرم می‌کند و با توجه به این که فصل برداشت چغندر نزدیک است، دولت باید مشکل تأمین شکر را حل کند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *