00010 copy

مالک داماش کیست؟

✅ سوال روز : مالک داماش کیست؟

◀️ هواداران فوتبال در گیلان از وضعیت بوجود آمده برای تیم های فوتبال داماش و سپیدرود نگرانند، بعد از اینکه هنوز بعد از پنج ماه نتوانستند بفهمند مالک سپیدرود کیست، امروز حاجی پور مالک داماش نیز اعلام می کند از شهریور سال جاری تیم را واگذار کرده و دیگر مالک نیست.

◀️ به گزارش نبض خبر: امیر عابدینی ادم زرنگی است، برای همکاری با مجموعه داماش به عنوان مدیرعامل، بیست درصد مالکیت داماش گیلان را طلب کرد و مرحوم امیرمنصور آریا نیز اطاعت نمود. بعد از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، عابدینی، 80 درصد سهام باقیمانده را در چند نوبت به افراد مختلف از برادران قویدل گرفته تا شرکت آهن و فولاد لوشان واگذار کرد و به احتمال فراوان رقم قابل توجهی نیز جابه جا شد. در نهایت زور فنی این تیم ضعیف و ضعیف تر شد و از لیگ برتر به لیگ یک و سپس لیگ دو سقوط کرد اما عابدینی دست از کاسبی برنداشت.

◀️ اگرچه عابدینی دو تیم دیگر تحت عنوان داماش درود و پارسه تهران را نیز در اختیار داشت، ولی وی برای فرار از دست طلبکاران، بارها نام تیم و مالکیت آن را تغییر داد؛ و از داماش گیلان به داماش صدرا و سپس داماش ایرانیان تغییر نام داد. پس از موافقت دادگستری برای واگذاری اموال امیرمنصور آریا نیز (که باشگاه داماش هم شامل حال آن می شد)، عابدینی ابتدا با همکاری مسعود رهنما مدیرکل وقت ورزش و جوانان گیلان نام این تیم را به شهر باران تغییر داد و سپس اجازه خروج آن از استان گیلان را دریافت کرد.

◀️ آنجا بود که با ادغام دو باشگاه شهر باران و پارسه تهران و احتمالا داماش درود، تیمی به نام داماش پارسه تهران متولد شد که خیلی زود باز دو تکه شد و امتیاز لیگ دو خود را به بادران فروخت و بعد از آن تیمی به عنوان پارسه ایرانیان در سطح پایه در تهران بوجود آمد و تیم دیگری به نام داماش تهران به شخصی به نام علیزاده فروخته شد تا در لیگ سه فعالیت کند، البته علیزاده نیز اخیرا آن را به شخصی به نام آرش ریاضی مند فروخت.

🔴 اینها را گفتیم تا بدانید چه بر سر داماش گیلان آمده است.

◀️ اما اسماعیل حاجی پور که از پتانسیل داماش در بین جوانان گیلانی مطلع بود، همزمان با تغییر نام داماش ایرانیان به شهر باران تهران، در سکوت محض خبری اقدام به تاسیس باشگاهی به نام داماش گیلان و خرید امتیاز لیگ دویی رهپویان رضوانشهر کرده بود که قاعدتا بواسطه تازه تاسیس بودن؛ مطالبات (از جمله حق رشد میلیاردی علیرضا جهانبخش) و بدهکاری های داماش قبلی(از جمله بدهی فراوان به بازیکنان و مربیان) گریبانگیر وی نمی شد.

◀️ تا اینجا همه یقین حاصل کردند که مالک باشگاه جدید داماش گیلان اسماعیل حاجی پور است، اگرچه در مقطعی تلاش کرد یک سرمایه گذار خارجی به نام سامر رجب اوف را به نام مالک مطرح کند اما قوانین مالکیتی جمهوری اسلامی ایران اجازه این کار را به وی نداد. بنابراین مالک داماش همچنان اسماعیل حاجی پور است؛ تا اینکه بحث کمک مالی شهرداری رشت به این باشگاه مطرح شد.

◀️ از آنجاییکه حاجی پور علاوه بر دوست، دشمنان سرسختی نیز در شورا دارد، هر وقت صحبت از کمک مالی به داماش می شد شورا با مطرح کردن این موضوع که ” کمک مالی به باشگاه هایی که مدیران آنان در شورا یا شهرداری حضور دارند منع قانونی دارد ” سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این کمک مالی داشته اند. حاجی پور هم برای از دست ندادن این لقمه چرب و نرم، هر بار اظهارات متناقضی مطرح می کند و می گوید؛ من مسئولیتی در داماش ندارم فقط هزینه های تیم با من است. وی این بار حتی زمان تغییر مالکیت را نیز اعلام می کند و می گوید؛ ” شهرویر 97 تیم را به مالک جدید انتقال داده است ” اما هرگز از نام مالک جدید رونمایی نمی کند.

◀️ اینکه فوتبال گیلان تا کی می خواهد اینگونه غیر شفاف حرکت کند، مشخص نیست، حتی مالک سپیدرود رشت نیز پس از آن انتقال پر سر و صدا، هنوز برای هواداران مشخص نیست، قطعا هواداران فوتبال در گیلان ادامه این روند را بی احترامی به خود تلقی کرده و تاب نخواهند آورد که تیم های محبوبشان اینگونه غیرشفاف حرکت نمایند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *