00010 copy

مبارزه با فساد و نفاق بزرگترین درس از نهضت جنگل

 نبض خبر ؛  سید صادق آقازاده در یادداشتی نوشت، میرزا کوچک خان جنگلی فرزند میرزا بزرگ اسطوره گیلانیان، نماد قهرمانی و مقاومت ملت ایران در مقابل استعمارگرانی‌ است که در طول سال‌های تاریخ معاصر ایران برای مقابله با استکبار، مقاومت را تا سر حد شهادت انتخاب کرد.

میرزا نشان داد که هرجا به بیگانگان اعتماد شود جریان نفوذ هویدا شده و دشمنی آشکار تبدیل می شود به بدخواهی پنهان، و چه بسیارند آنانی که از تاریخ درس نگرفتند، عبرت را در گوشه‌ای از تاریخ جاگذاشتند و اعتماد به غرب را تنها راه چاره رفع مشکلات اقتصادی دانستند و این یعنی کوچک شدن سفره‌های مردمی که چشم به راه بودند تا تحریم‌ها شکسته شود و اما نشد.

نهضت میرزا کوچک‌خان جنگلی که اصول آن بر پایه اسلام و تبعیت از تعالیم اسلام بنا نهاده شده بود،یکی از بزرگترین قیام‌های تاریخ معاصر ایران علیه نابسامانی‌های موجود و نجات کشور از نفوذ بیگانگان بود.

این شکل‌گیری یکی از مانع‌های اصلی نفوذ انگلیس بود، میرزا کوچک‌خان جنگلی تا آخرین نفس در راه وطن جنگید به واقع باید گفت که بزرگترین درس از نهضت جنگل، مبارزه با فساد و نفاق است.

نفاقی که ریشه آن در آن نفوذ بیگانگان به نیروهای خودی است و فسادی که تیشه بر ریشه وجدان انسانی و قانونی‌است و تا مادامی که بستر ورود نفوذ را از بین نبریم نفاق، سدی خواهد شد بر جان خیرخواهان، باید درس گرفت و اندیشید که چرا سردار مقاومت گیلانی ها قربانی نفوذ شد؟!

 

دکتر سید صادق اقازاده

 

 

پایگاه خبری نبض خبر مطالب عنوان شده در یادداشت ها را تایید و یا تکذیب نمی کند،

مسئولیت کلیه مندرجات به عهده خود شخص بوده و این پایگاه خبری مسئولیتی در قبال آن نمی پذیرد.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *