00010 copy

استاندار: مسیر توسعه تولید محصولات در مجتمع دخانیات گیلان تسهیل شود

به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شامگاه امروز (سه‌شنبه) در دیدار مدیرعامل شرکت دخانیات کشور به پیشینه و ظرفیت مجتمع دخانیات گیلان در تولید محصول با کیفیت اشاره و اظهار کرد: وجود تجهیزات، نیروی انسانی، کشاورزان و بالغ بر ۱۱ هزار بهره‌بردار و توتون کار در سابقه این مجتمع و استان، ظرفیتی مستعد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تولید انواع محصولات شرکت دخانیات از مجتمع گیلان است، گفت: این پتانسیل باید مورد توجه مدیران ارشد شرکت دخانیات باشد و خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد افزایش تولید محصولات هستیم که نشان‌دهنده اقدامات مؤثر است.

نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت تسهیل مسیر توسعه تولید محصولات در مجتمع دخانیات گیلان تأکید و تصریح کرد: باتوجه به استعداد اراضی گیلان در افزایش سطح کشت توتون باکیفیت، بایستی از مشوق‌هایی همچون نهاده‌ها، کود، یارانه، تسهیلات و تضامین بانکی و خرید تضمینی محصول با قیمت مناسب استفاده شود.

وی بر لزوم احیاء بیمارستان توتونکاران رشت به عنوان جزئی از تاریخ این شهر و مجموعه دخانیات تأکید کرد و افزود: بهینه‌سازی سالن‌های متروکه شرکت دخانیات در گیلان علاوه بر افزایش میزان سرمایه، به سیما و منظر شهری کمک می‌کند.

در این دیدار مدیرعامل شرکت دخانیات کشور نیز با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد محصولات پرفروش و باکیفیت به ویژه در بخش استراتژیک شرکت دخانیات در مجتمع گیلان به عنوان بزرگترین مجموعه کشور تولید می‌شود، گفت: نگاه دولت و مجموعه وزارت صمت طی سال‌های اخیر ، در مسیر حمایت از توسعه شرکت دخانیات است.
سیاوش افضلی به وجود زمینه افزایش سطح زیرکشت توتون در گیلان اشاره و اضافه کرد: هر یک کیلو توتون تولیدی از اراضی گیلان، حجم بالایی از میزان واردات کشور در این حوزه را می‌کاهد.
وی شرایط مجتمع دخانیات گیلان را روبه رشد دانست و از آمادگی این مجموعه برای تعامل با مدیریت ارشد استان در مدیریت مصرف برق خبر داد.
در این دیدار همچنین جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت توسعه مجتمع دخانیات و تولید محصولات به ویژه سطح زیر کشت توتون و نیز احیاء بیمارستان توتونکاران رشت پرداختند.

مجتمع دخانیات گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *