00010 copy

محصولات غذایی با نشانگر رنگی سبز ، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند

به گزارش نبض خبر ؛ مهندس علی رضا نجفی با اشاره به اهمیت جدول نشانگر رنگی بر روی بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی، اظهار داشت ؛ جدول مذکور به منظور اطلاع مصرف کنندگان  از میزان انرژی ، قند، چربی ، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در مواد غذایی، می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در هنگام خرید محصولات خوراکی حتما باید جدول نشانگر رنگی  را مطالعه نمایند، گفت ؛ رنگ قرمز بر روی هر یک از اجزاء در جدول، نشانگر وجود مقدار بالای آن جزء در ماده غذایی است .

 مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه یاد آور شد ؛ همچنین رنگ زرد بیانگر مقدار متوسط و رنگ سبز نیز بیانگر مقدار مناسب سلامتی آن جزء، در ماده غذایی است . به عنوان مثال، چنانچه مقدار قند در جدول، قرمز باشد مصرف کننده دیابتی با دقت در این جدول متوجه می شود که مصرف این ماده غذایی برای او مناسب نیست.

مهندس نجفی با بیان اینکه محصولات غذایی با نشانگر رنگی سبز، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند، اظهار داشت ؛ باید همواره سعی کنیم محصولات غذایی با نشانگر حاوی رنگ سبز و نارنجی بیشتر و رنگ  قرمز را کمتر در اولویت خرید و مصرف خود قرار دهیم.

محصولات غذایی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *