00010 copy

مداد سبز کاشتنی توسط شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان به دانش آموزان سما اهدا شد

به گزارش نبض خبر: در مراسمی با حضور مسعود کاظمی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان، رییس مدارس و دانشگاه سما لاهیجان، مدیر و معلمان دبستان سبز سما و اعضای سازمان های مردم نهاد مداد سبز کاشتنی به دانش آموزان اهدا شد.

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: مداد سبز کاشتنی یک مداد حامی محیط زیست است که در انتهای آن بذر قرار داده شده و دانش آموزان پس از مصرف مداد به جای دور ریختن مداد‌های کوتاه شده، آنها را می توانند در گلدان کوچک بکارند و پس از چند هفته این بذر سبز خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف شهرداری ترویج فرهنگ حفظ محیط ‌زیست و جلوگیری از قطع درختان در کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: این مداد از نوع مداد روزنامه‌ای است و ما فرهنگ استفاده از مواد بازیافتی را به دانش آموزان آموزش می دهیم.

کاظمی گفت: این برنامه با مشارکت دانشگاه آزاد و مدرسه سما باعث ایجاد یک الگو برای همکاری همه دستگاهها برای حفاظت از محیط زیست است.

شهردار لاهیجان اضافه کرد: در روز درخت کاری با هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و مدرسه سما گلدان های نهال سبز شده در فضایی در سطح شهر با حضور دانش آموزان کاشت خواهد شد.

سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان هم در این مراسم گفت: مدرسه سبز سما لاهیجان به عنوان یکی از مدارس برتر در کشور مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد برای فرهنگ سازی و اقدام مشترک برای حفظ محیط زیست آماده همکاری با همه دستگاهها می باشد.

جواد نجار تمیزکار سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان در مراسم اهدای مداد سبز کاشتنی گفت: مدرسه سبز سما به عنوان یکی از الگوهای موفق در زمینه حفظ محیط زیست بوده و دانش آموزان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست شهری آشنا می شوند.

وی افزود: اهدای مداد سبز کاشتنی یک اقدام موفق برای آشنایی دانش آموزان در زمینه کاشت درخت و استفاده از مواد بازیافتی بوده که برای نخستین بار در لاهیجان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان با کمک اولیای خود و دستور العمل آموزشی می توانند از مداد استفاده کرده و انتهای مداد را در گلدان کاشته و به مراقبت از آن پرداخته تا رشد کند و در روز درختکاری نهال ها در سطح شهر بکارند.

در این مراسم به همه دانش آموزان مدرسه سبز سما یک عدد مداد سبز کاشتنی، یک گلدان و خاک مورد نیاز که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تهیه شده بود، اهدا شد.

اجرای گروه موزیک شهرداری و اجرای گروه سرود دبستان سما از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *