00010 copy

مدارس در کنار آموزش دانش و مفاهیم، فرصت بازی و کودکی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند

به گزارش نبض خبر، نرگس دستیار در جلسه هم اندیشی سرگروههای آموزشی اظهار داشت: تحول در نظام آموزشی مدرسه به منظور تطابق با تغییرات سریع و پیچیده امروز یکی از نیاز های مهم و اساسی آموزش و پرورش است و از آنجایی که بنیان آموزش و پرورش هر کشوری دوره ابتدایی است بنابراین تمامی برنامه ریزی ها و نگاه ها به این حوزه باید تخصصی و علمی باشد.

وی با بیان این که برنامه درسی ملی، سندی است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام آموزشی کشور را به منظور تحقق اهداف آموزشی و پرورش تعیین می کند، خاطرنشان کرد: همه برنامه ها و فعالیت های دوره ابتدایی باید منطبق و برگرفته از برنامه درس ملی باشد و سرگروه های آموزشی با مطالعه دقیق برنامه درسی و اتخاذ تصمیمات مناسب درباره ابعاد مختلف ساحت های تربیتی تلاش کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر ایجاد فرصت های متنوع یادگیری تصریح کرد: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت همواره باید واجد فضایی مملو از شادی و نشاط باشد تا برای دانش آموزان، در کنار یادگیری دانش و مفاهیم، فرصت بازی و کودکی کردن را در تعامل با همسالان، فراهم سازد و در این میان معلمان با خلاقیت و توانمندی های خود مفاهیم و مهارت های اساسی مورد نیاز زندگی را در قالب روش های نوین بازی و یادگیری و برنامه های تکالیف مهارت محور مهیا سازند.

دستیار تشکیل کار گروه تخصصی بررسی روند پیشرفت تحصیلی در مناطق و استان ها را از دیگر وظایف مهم گروه های آموزشی و تکنولوژی برشمرد و تصریح کرد: ما به دنبال آموزش با کیفیت و مطلوب هستیم، بنابراین یکی از مزیت های تشکیل این گونه نشست ها بررسی موانع و شناسایی چالش ها، به منظور تعیین راهکارهای عملی مناسب جهت ارتقای عملکرد تحصیلی دانش آموزان می باشد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *