00010 copy

مرگ ۲ نفر بر اثر هاری در گیلان

به گزارش نبض خبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: پسر بچه‌ای ۶ ساله در لاهیجان و جوانی ۱۸ ساله در بندرانزلی به علت گاز گرفتگی سگ و مراجعه نکردن به مراکز درمانی برای تزریق واکسن هاری جان خود را از دست دادند.
دکتر محمد عباسی افزود: پسر ۶ ساله لاهیجانی به علت چنگ زدن سگ ولگرد بر صورتش و جوان اهل بندر انزلی هنگام تزریق آمپول به سگ خانگی خود حیوان گزیده شدند.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد حیوان گزیدگی در گیلان به سگ و گربه مربوط می‌شود افزود: شهروندان هرگونه حیوان گزیدگی را جدی بگیرند و در ساعات اولیه به مراکز درمانی مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای تزریق واکسن بیماری هاری به هر نفر حیوان گزیده حدود ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود گفت: سالانه ۱۳ میلیارد تومان در گیلان برای واکسیناسیون هاری هزینه می‌شود.
دکتر محمد عباسی با اعلام اینکه واکسن هاری تنها راه نجات فرد حیوان گزیده است افزود: در صورت بروز علایم هاری درمان سودی ندارد و مرگ بیمار حتمی است.
وی با اشاره به افزایش ۵ برابری ابتلا به هاری در سال‌های اخیر در استان افزود: ۹۹ درصد عامل ابتلا به بیماری هاری از گاز گرفتن سگ‌های ولگرد ناشی می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی در گیلان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۷۹۱ نفر در استان حیوان گزیده شدند.
وی با اعلام روند افزایش حیوان گزیدگی در گیلان افزود: حیوان گزیدگی از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۶۶ به ۶ هزار و ۲۰۰ مورد معادل ۲۵۰ درصد در سال ۹۷ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *