00010 copy

ممنوعیت دریافت عوارض در امامزاده اسحاق شفت از سوی دستگاه قضا

ممنوعیت دریافت عوارض در امامزاده اسحاق شفت از سوی دستگاه قضا

دریافت عوارض غیر قانونی در امامزاده اسحاق شفت یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که در ایام بهار و تابستان در ورودی روستای امامزاده اسحاق شفت از مسافران اقدام به دریافت عوارض می‌کنند. دریافت این نوع عوارض ازیک‌طرف کاملاً غیرقانونی است و هیچ شفافیتی در دخل و تصرف آن وجود ندارد و از طرفی دیگر هیچ‌گونه خدمات خاص به عوارض دهندگان ارائه نمی‌شود. خواهش می‌کنیم دستگاه قضایی را برای خاتمه دادن به این نوع بازارگرمی‌ها ورود دهید.

پرداخت عوارض در بقاع متبرکه ممنوع است

معاونت پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان گیلان در پاسخ به خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دریافت عوارض غیرقانونی در برخی از اماکن مذهبی ازجمله امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق علیه‌السلام شفت اظهار کرد: برخی از اماکن مذهبی همچون امام‌زاده اسحاق علیه‌السلام شفت طی مصوبه‌ای از مسافران و گردشگران پول دریافت می‌کنند که در گذشته نیز به آن‌ها اعلام‌شده خلاف و ممنوع است.

جان احمد آقایی با تخلف برشمردن دریافت اخذ عوارض از مردم و زائران در بقاع متبرکه افزود: طی جلسه اخیر در استانداری گیلان مجدداً مخالف قانونی از اخذ عوارض در بقاع متبرکه مطرح‌شده و به جدیت دنبال احقاق حقوق و مطالبات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن تفریحی با توجه به خدماتی که می‌دهند و مجوزی که دارند می‌توانند عوارض دریافت کنند، تصریح کرد: برخی از اماکن در شهرستانی همچون ماسال به بخش خصوصی واگذارشده که درزمینه بهداشت، عمران و آبادانی منطقه خدماتی را ارائه می‌کنند و هیچ منع قانونی نیز وجود ندارد اما گرفتن عوارض در زیارتگاه‌ها که مردم تنها باهدف زیارت سفر می‌کنند، ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

معاونت پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان گیلان همچنین به دریافت عوارض در بخش از سواحل گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در بخشی از سواحل برخی از دهیاران با طناب‌کشی کردن منطقه تفرجگاهی ساخته‌اند و از مردم و گردشگران عوارض دریافت می‌کنند که برای مردم خدماتی را هم ارائه می‌کنند و از این منظر شکی ندارد اما دریافت صرفاً عوارض از گردشگران و مسافران ممنوع است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *