00010 copy

انتقال 33 مادر باردار از ارتفاعات به مناطق پایین دست گیلان

به گزارش نبض خبر به نفل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بھداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت : به دنبال پیش بینی هواشناسی ، مبنی بر بارش برف در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه  ( اول و دوم  بهمن ماه سال جاری ) ، 33 تن از  مادران باردار از 41منطقه درگیر بارش برف اخیر ، به مناطق امن و پایین دست گیلان منتقل شدند. مناطق پایین دست گیلان

وی با اشاره به شناسایی  تعداد 145 مادر باردار ، تصریح کرد  :  از این تعداد، 63 مادر ساکن مناطق کوهستانی استان بودند و 33 تن ( 53 درصد) از مادران باردار نیز توسط خانواده و با آموزش و هدایت سیستم بهداشتی موقتا” به مناطق امن از جمله بیمارستان یا منزل اقوام انتقال یافتند و در حال حاضر در  محل سکونت خود ، تحت کنترل پرسنل مراکز مربوطه می باشند.

دکتر حیدرزاده یاد آور شد : همچنین از کل مادران باردار شناسایی شده، 9 مادر باردار، مشکوک و  مبتلا به بیماری کووید-19 و یا در دوره نقاهت بیماری می باشند  و در قرنطینه خانگی به سر می برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه یادآور شد :  فضای اسکان بیمارستان 31 خرداد منجیل نیز که به همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار راه اندازی شده بود نیز در این ایام، پذیرای این دسته از مادران باردار بود.

لازم به ذکر است  : گروه ھدف برنامه سلامت مادران در زمان بحران شامل دو گروه می باشد.

گروه ؛ الف-  تمام زنان باردار بالای 35 ھفته بارداری و  گروه ؛ ب- که شامل  تمام زنان باردار و وضع حمل کرده است که طبق بسته خدمتی سلامت مادران ( خدمات خارج بیمارستانی )، در معرض خطر و پر خطر تشخیص داده می شوند.

مناطق پایین دست گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *