00010 copy

منطقه آزاد انزلی معبری برای تجارت، ترانزیت و صدور کالاهای ایرانی به کشورهای حوزه خزر و اوراسیا است

نبص خبر؛ مهندس محمد عطریانفر، مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با اظهار خوشحالی از روندهای موجود و زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت که این منطقه معبر و گذرگاهی برای تجارت، ترانزیت و صدور کالاهای ایرانی به کشورهای حوزه خزر و اوراسیا است که باید از این فرصت و مزیت به صورت کامل استفاده نمود.
وی با اشاره به بازدید چند روزه خود و هیأت مشاورین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از منطقه آزاد انزلی،آشنایی نزدیک با فرصت ها،زیرساخت های ایجاد شده و بررسی روندهای توسعه ای در حال پیگیری از سوی سازمان عامل منطقه مزبور را مهم‌ترين دلایل برنامه دیدار فوق بیان کرد و افزود: در این راستا آشنایی با برنامه های استفاده از ظرفیت های طبیعی و طرح های بوم گردی در حوزه گردشگری؛ پروژه های در حال ساخت بخش خصوصی در زمینه های تجاری در بخش زیرساختی و بازدید از بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین که با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی کشور در حال ساخت می باشد، در دستور کار قرار گرفت.
مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد،بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی داخلی در حوزه‌های مختلف را قابل توجه ارزیابی نمود و گفت:احداث مراکز های تجاری برای مبادله محصولات تولیدی داخلی و خارجی،عرضه مستقیم کالا و ايجاد رقابت به منظور ارتقاء کیفیت؛ حائز اهمیت است.
وی به ارائه تحلیلی از مزیت های منطقه آزاد انزلی در قیاس با ساير مناطق پرداخته و موقعیت جغرافیایی آن را در عرصه‌های تجاری و ترانزیتی منحصر به فرد ارزیابی و اضافه کرد: دارا بودن فاصله‌ کمتر از چهار ساعته زمینی و یک ساعته هوایی، با پایتخت کشور زمینه تعامل و جذب سهل و سریع تر گردشگر و سرمایه گذار را برای تنها منطقه آزاد شمال کشور فراهم می کند.
مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد،تمرکز جاذبه‌های متنوع گردشگری در منطقه آزاد انزلی، و توجه گردشگران به این نقطه جغرافیایی را فرصت مناسبی جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری از طریق برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف اعلام نمود.
وی فرصت های ارتباطی ناشی از همجواری با دریای خزر بهمراه سابقه ارتباطی خوب و نقاط ارتباط مشترک در عرصه‌ کریدورهای ترانزیت بین المللی کالا را مزیت دیگر منطقه آزاد انزلی برشمرد و افزود: علاوه بر موارد فوق، وجود مزایای قانونی، زیرساخت های مناسب حمل و نقل، و نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، این منطقه را به درگاه و معبر ارتباطی، ترانزیتی و صادراتی کالاهای ايراني به کشورهای مزبور تبدیل می کند.
مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه علی رغم تلاش‌های انجام شده از زمان شروع به کار منطقه ویژه اقتصادی انزلی، در سالهای آغازین این منطقه دارای عقب ماندگی هایی بوده، اظهار امیدواری کرد که با رویکردهای مديريتی اتخاذ شده در سالهای اخیر و اعمال نگاه حرفه ای مدیریت انسان محور، کاستی های گذشته برطرف می شود و منطقه آزاد انزلی به قطب اقتصادی شمال کشور تبدیل خواهد شد.
گفتنی است در هفته گذشته مهندس محمد عطریانفر، دریادار محمد حسین ملک زادگان و دکتر محمد معزالدین؛ مشاورین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *