00010 copy

پیامک های تبلیغاتی همچنان روی اعصاب مشترکین !

پیامک های تبلیغاتی و سیل گزارشات مردمی

به گزارش نبض خبر موضوع تکراری پیامک های تبلیغاتی در سال های اخیر بارها مورد اعتراض مشترکین تلفن همراه بوده است که هر بار از سوی اپراتورها با ارائه ی راه حلی، به ظاهر خود را پیگیر و حافظ حقوق مردم جلوه داده اند. اما واقعیتی که جامعه با آن روبرو شد چیزی فراتر از این ها می باشد !
از ارسال پیامک هایی که جواب ندادن به آنها به معنای فعال سازی سرویس ( با کسر هزینه برای مشترک ) بود گرفته تا ارسال روزانه پیام های تبلیغاتی حتی در زمانی که مشترک درخواست غیر فعالسازی پیام های انبوه را داده است !
آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز خود بارها به موضوع پیامک های تبلیغاتی و حتی ایجاد مزاحمت این پیامک ها برای خودش اشاره داشت و قول پیگیری آن را در تریبون های رسمی و شبکه های اجتماعی تکرار نمود اما این مهم نیز همچون سایر وعده ها شیک و عوام پسند به صورت کامل اجرایی نشد !
صبح امروز مخاطبین ما از دریافت پیامک توسط شماره ای خارج از شماره های متداول برای ما ارسال نمود، گویا این شهروند بلافاصله پس از دریافت، شماره را به سامانه 195 ارسال میکند و با پاسخ صحیح نبودن قالب شماره مواجه میشود. وی سریعا با 195 تماس گرفته و موضوع را با اپراتور در میان میگذارد و پاسخی جالب دریافت میکند :
ما چنین شماره ای نداریم !
چطور ممکن است از اپراتور ایرانسل برای همراه اول پیام آمده باشد !
متاسفانه در محدوده اختیارات ما نیست !
شما با همراه اول ( خط دریافت کننده همراه اول بود ) تماس بگیرد آن ها می بایست پاسخ دهند!

مشترک بلافاصله با شماره 0990 و داخلی مربوطه تماس میگیرد، پس چند دقیقه انتظار… و پاسخ ها :
متاسفانه در محدوده اختیارات ما نیست !
یک شرکت خصوصی برای شما پیامک های تبلیغاتی ارسال کرده و این به ما ارتباطی ندارد!
شماره شرکت را برای شما ارسال میکنیم خودتان تماس بگیرید و درخواست کنید تا دیگر برای شما پیامک ارسال نکنند !

اینجا بود که پای رسانه به موضوع باز میشود و مشترک طی تماسی موضوع را با رسانه های بومی مطرح میکند. خبرنگاران نیز بر حسب وظیفه و جهت صیانت از حقوق شهروندی با مراجعه به مخابرات استان گیلان از روابط عمومی سازمان درخواست ملاقات نمودند که نامبرده حاضر به دیدار نبوده و خبرنگاران را به حضور نمی پذیرد !

به راستی چه چیزی در پیامک های تبلیغاتی نهفته است که نمی توان حریف آن شد ؟!
آیا شرکت مخابرات گیلان و همراه اول و سامانه 195 می توانند به راحتی از پاسخگویی سر باز بزند و به هیچکس پاسخگو نباشند ؟ بی شک سامانه 195 با صرف هزینه هایی اجرایی راه اندازی گردیده ، آیا صرف این هزینه ها از بیت المال برای شهروندان مفید واقع گردید ؟

نبض خبر

نبض خبر آماده انتشار پاسخ مسئولین امر می باشد

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *