00010 copy

نان در گیلان کیفیت ندارد

به گزارش نبض خبر: محمود خانزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کیفیت نامطلوب نان تولید شده در واحدهای صنعتی و نانوایی‌های گیلان به علل مختلفی باز می‌گردد که عدم مهارت نانوایان در عمل‌آوری خمیر و کیفیت پایین آرد داخلی از جمله مهم‌ترین این موارد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در مورد افزایش قیمت نان عنوان کرد: بر اساس مصوبات تنظیم بازار کشور و به منظور تأمین هزینه‌های نانوایان کشور مقرر شد این ستاد با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به تغییر و افزایش قیمت نان در مراکز استان‌ها اقدام کند.

خانزاده با بیان اینکه از سال 93 هیچ افزایش قیمتی در واحدهای نانوایی استان گیلان رخ نداده بود تصریح کرد: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان گیلان و برگزاری جلساتی با دستگاه‌های ذیربط نهایتاً دستورالعمل افزایش قیمت نان تعیین و به تمام واحدهای فعال ابلاغ شد.

وی از افزایش خودسرانه قیمت نان در برخی از واحدهای نانوایی تهران که بدون اعلام نظر ستاد تنظیم بازار این استان انجام شده اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود وقوع این‌گونه اتفاقات آن‌هم در قلب پایتخت افزایش قیمت نان در گیلان به همراه 14 استان دیگر طبق نظر ستادهای تنظیم بازار اجرایی شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه جبران بخشی از هزینه‌های نانوایی‌ها هدف اصلی افزایش نرخ نان بوده است افزود: کیفیت نازل نان تولیدشده به مؤلفه‌های دیگری باز می‌گردد که کیفیت نامطلوب گندم و آرد داخلی از جمله این مؤلفه‌ها است.

خانزاده با تأکید بر اینکه در گذشته گندم مورد نیاز نانوایی‌ها از کشورهایی نظیر قزاقستان وارد کشورمان می‌شد تصریح کرد: با توجه به دستورات صادر شده آرد مورد نیاز نانوایی‌های سراسر کشور باید از گندم داخلی تأمین شود اما محصول داخلی در مقایسه با گندم وارد شده کیفیت مطلوبی ندارد.

وی افزایش مهارت نانوایان در فرآیند عمل‌آوری خمیر نان را یکی از راه‌های جبران کیفیت نامطلوب آرد اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در راستای ارتقاء کیفیت نان به همراه سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه ارائه آموزش‌های کاربردی به نانوایان نیز اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برخورد با واحدها و نانوایی‌های متخلف خبر داد و گفت:‌ شهروندان و مردم استان گیلان جهت انعکاس هرگونه شکایت و انتقاد خود در زمینه تخلفات انجام شده می‌توانند مراتب را از طریق تلفن 124 اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *