00010 copy

نرخ ۹۷.۵ درصد باسوادی در گیلان/ تکمیل بانک اطلاعاتی افراد بی‌سواد

به گزارش نبض خبر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: به رغم کمبود نیروی انسانی و نگرانی‌های جدی در زمان بازگشایی مدارس خوشبختانه با اقدامات انجام شده این مشکل در سطح استان گیلان تا حدودی رفع شده است.

وی با بیان اینکه قطعاً برای داشتن جامعه پویا، بانشاط و باامید و در راستای توسعه استان و کشور نیازمند انجام اقدامات مناسب در سطح مدارس برای تحقق شعار سال وزارت آموزش و پرورش هستیم، افزود: باید در این زمینه تلاش مضاعف انجام شود.

استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این استان سابقه درخشانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی علمی و آموزشی دارد، گفت: قرار گرفتن در رتبه چهارم برخورداری از سواد در سطح کشور به واسطه همین سابقه به دست آمده است اما این کافی نبوده و نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه رشد خوبی در حوزه سواد آموزی در سال‌های ۹۷-۹۶ داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال نیز باید با برنامه‌ریزی در راستای ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.

ضرورت افزایش تلاش‌ها برای ماندگاری سواد

زارع با اشاره به نرخ ۹۷.۵ درصدی سواد مردم استان و با بیان اینکه این نرخ بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: باید تلاش‌های بیشتری برای ماندگاری سواد، سنجش و ارزیابی برای تثبیت در میان سواد آموزان و انجام تحصیلات تکمیلی انجام شده و برای رسیدن به آن جایگاه تلاش شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه حتماً برای رسیدن به این جایگاه نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی معاونت سوادآموزی اداره کل و تکمیل بانک اطلاعاتی بی سوادان در سطح استان هستیم، گفت: در این زمینه می‌توانیم از کمک کمیته امداد، بهزیستی و صدا و سیما استفاده کنیم.

وی همچنین به شناسایی هشت شهرستان در استان گیلان در این زمینه اشاره کرد و افزود: از این میان شش شهرستان وضعیت نامطلوبی دارند که باید تلاش شود تا پایان سال به میانگین استانی برسند.

استاندار گیلان با اشاره به اردوی راهیان نور، تأکید کرد: راهیان نور حرکت خوبی است که تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در راستای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموزان و حمیت ملی در آنها دارد که باید برنامه‌ریزی لازم بهره مندی بیشتر از این اثرات فراهم انجام شود.

پیگیری جدی طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان

وی با بیان اینکه برگزاری پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی در استان گیلان کار ارزشمندی است، اظهار کرد: برگزاری این اجلاسیه سبب تقویت بیشتر نماز جماعت در سطح مدارس می شود. نقش تربیتی نماز در دانش آموزان غیرقابل انکار است.

زارع با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و با تأکید بر مشارکت همه مسئولان در سطح شهرستان‌ها برای اجرای این طرح، ادامه داد: باید براساس هدف‌گذاری‌های پیش بینی شده حرکت کنیم به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های کارآفرینی دانش آموزان در سطح مدارس فنی و حرفه ای نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع تضمینی است برای ترسیم آینده خوب برای دانش آموزان بوده و تقویت روحیه کارآفرینی جدا از فعالیت‌های انتزاعی که جز آسیب‌ها در سطح مدارس و سپس دانشگاه‌ها است، می تواند نقش هدایت تحصیلی در آینده دانش‌آموزان داشته باشد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *