00010 copy

هشدار مسئولان بهداشتی گیلان نسبت به شیوع تب کریمه کنگو در استان

نبص خبر؛  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: 4 گیلانی به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
آبتین حیدرزاده با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری‌ مشترک بین انسان و دام است افزود : علایم این بیماری تب ، سر درد ، قرمزی چشم ، تهوع ، استفراغ ، گلودرد ، سفتی و درد عضلانی است.
مدیر کل دامپزشکی گیلان هم گفت : شهروندان گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه و حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.
سهراب عاقبتی استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت ، پرهیز از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی را ضروری دانست و تصریح کرد : شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از خرید کشتار دام های خارج از کشتارگاه ها، مصرف گوشت های تازه قبل از نگهداری در یخچال و مصرف جگر خام خودداری کنند.
وی همچنین از دامداران و روستاییان خواست از دست زدن و کشتن کنه‌های موجود در بدن دام خودداری و جایگاه‌های نگهداری دام را سم پاشی کنند.
مدیر کل دامپزشکی گیلان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را بیماری‌مشترک بین انسان و دام عنوان و خاطر نشان کرد : اگرچه این بیماری در دام‌های آلوده علایم مشهودی ندارد اما در انسان های مبتلا سبب مرگ می شود.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *