00010 copy

همت شورا و شهردار رشت در برطرف کردن معضل پسماند سراوان/ تعامل شهردار و شورا با یکدیگر و فارغ از هرگونه دعواهای سیاسی/ مسئولیت شهردار در مقابله با رانت و زد و بندهای سیاسی

شورا و شهرداری همت شورا و شهردار رشت در برطرف کردن معضل پسماند سراوان/ تعامل شهردار

 آیت الله رسول فلاحتی در بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز بر لزوم همت شورا و شهردار رشت در برطرف کردن معضل پسماند سراوان، تعامل شهرداری و شورا با یکدیگر فارغ از دعواهای سیاسی و مسئولیت شهردار در مقابله با رانت و زد و بندهای سیاسی تاکید کرد.

امام‌جمعه رشت با اظهار خرسندی از انتصاب شهردار رشت پس از یک سال افزود: از شورای شهر رشت و شهردار جدید رشت انتظار است تا ابتدا در تعامل با یکدیگر و فارغ از دعواهای سیاسی پیوسته به مردم خدمت کنند.

وی از تعامل سازنده و عقلانی شورای و شهردار رشت سخن گفت و افزود: شهردار باید با شورای شهر در تعامل اسلامی عقلانی و شرعی باشند و اگر خدای ‌نخواسته رانت و زد و بند سیاسی باشند شهردار مسئول است و باید پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت، بیان کرد: دو رودخانه مذکور با توجه به آلودگی های آن برای مردم رشت آسیب دارد و آسیب آن به تالاب انزلی نیز وارد می شود.

آیت الله فلاحتی بر همت شورا و شهردار رشت در برطرف کردن معضل پسماند سراوان تاکید کرد و گفت: احیای تالاب عینک و آب بندان های دیگر رشت از جمله خواسته مردم است و با استفاده و جذب سرمایه گذاران داخل و خارج از استان این معضل را می توانید برطرف کنید.

وی با بیان اینکه برطرف کردن چاله های معابر از دیگر برنامه های شهردار رشت باید باشد، اظهار کرد: امیدواریم شهردار رشت در چند ماه آینده گزارشی از روند فعالیت های انجام شده، ارائه کند.

امام جمعه رشت بر توجه به زیردستان در شهرداری این شهر تاکید کرد و یادآور شد: عزیزانی که از ساعت ۳ صبح کوچه و خیابان را تمیز می کنند، شهردار رشت باید معوقات آنها را بپردازد.

وی بر جابه جایی عوارضی مسیر رودبار  رشت توسط وزارت راه تاکید کرد و افزود: رودبار از شهرستان های گیلان محسوب می شود و زیتون از محصولات راهبردی استان است و می طلبد سازمان زیتون مانند سازمان چای در گیلان راه اندازی شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به راهکارها و روش های تربیت از نگاه اسلام، بیان کرد: تربیت فرزندان مسیرهایی دارد که اسلام راه هایی را بیان کرده و اگر از آن مسیرها حرکت کنیم به طور قطع به مقصد می رسیم.

ایت الله فلاحتی با اشاره به هفته گرامیداشت روز صنعت معدن و تجارت گفت: سازمان صمت باید برگشایش شرکت‌های صنعتی و تقویت آن‌ها گام بردارد و اگر قرار است وزارت بازرگانی مجدداً احیا شود مزایایی آن برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی افزود: آمریکایی که به‌ظاهر دلش به حال ما می‌سوزد چرا دلش برای مردم مظلوم یمن نمی‌سوزد و این حقوق بشر آمریکایی همان سیاستی است که منافقین را در داخل کشور تقویت کردند و انقلابیون را به خاک و خون کشیدند.

فلاحتی با اشاره به تغییر استاندار گیلان گفت: وزیر کشور باید درعین‌حالی که استانداری مطابق میل سیاسی دولت انتخاب می‌کند وی را از میان افرادی که انقلابی، بااراده، مردمی، پرتلاش و خود را وقف کار و خدمت گیلان می‌کند، برگزیند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آغاز هفته حج گفت: امیدواریم زائران خانه خدا هیچ‌چیز را به زیارت‌خانه خدا و طواف و کسب فیض عوض نکنند چون هر پولی که در عربستان هزینه می‌شود گلوله شده و بر سر و جان برادران ما ریخته می‌شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *