00010 copy

بزرگداشت یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در مصلی رشت

نبض خبر : با حضور فرماندار رشت و مسئولین استانی مراسم بزرگداشت یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در مصلی رشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار رشت، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.
استاندار گیلان در این مراسم با تاکید بر اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره میرزا در سال آینده اظهار داشت: حق میرزا، شرایط فعلی نیست و باید برای بزرگداشت چنین شخصیت والایی، اقدامات ویژه ای انجام شود.
وی با بیان اینکه «میرزا کوچک» با دو جبهه یعنی استبداد داخلی و طاغوت و دشمنان خارجی که بر گیلان سیطره داشتند، جنگید؛ افزود: میرزا کوچک خان آنقدر مقاومت کرد که سرش فدای راه خدا شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه نام بلند میرزا بر تارک تاریخ می‌درخشد، ادامه داد: از مورخان درخواست داریم که چهره واقعی و انقلابی میرزا را به نسل جدید بشناسانند.
دکتر عباسی با اشاره به اینکه آزادی خواهی میرزا بر اساس دین ، قرآن ، ارزش‌ها و مردمی بودن است، تصریح کرد: امروز باید میرزا را به عنوان یک طلبه مبارز به جامعه معرفی کنیم.
 استاندار گیلان با بیان اینکه میرزا ثابت کرد که اعتماد به بیگانگان اشتباه است، گفت: تلاش می‌کنیم در کنار بحث‌های اقتصادی و معیشتی؛ رسیدگی به امور فرهنگی و معرفی بیشتر قهرمانانی مانند میرزا را در دستور کار قرار دهیم.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *