00010 copy

همکاری شورا و شهرداری در برگزاری همایش ملی جلوه های هنر ایرانی اسلامی در فرهنگ علوم و اسناد

به گزارش نبض خبر رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در سطح ملی به میزبانی رشت اظهار داشت: شورا و شهرداری تجربه برگزاری همایش های علمی را داشته است و مسلما مجریان این همایش ایثارگونه کار شبانه روزی می کنند.
عاقل منش افزود: مدیریت شهری و شورا در کیفی بخشی برنامه ها کمک خواهند کرد. و با توجه به حضور مهمانانی از سطح کشور، این همایش می تواند به بهتر دیده شدن رشت به ویژه در حوزه گردشگری کمک کند.
وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری می تواند از تمام ظرفیت های حوزه تبلیغات شهری بویژه استفاده از بخش خصوصی برای تبلیغات کمک نماید.
رییس کمیسیون فرهنگی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت معلمان هنر و مراکز فنی و حرفه ای در  برگزاری این همایش شد.
محمد حسن عاقل منش ابراز امیدواری کرد، این همایش منجر به همکاری منسجم در جهت تعمیق بخشیدن در همکاری فی مابین شده و ابراز داشت: رشت در گذشته افتخارات ماندگاری در حوزه معماری داشته است ولی در دهه های اخیر به جز خیابان معلم که معماری آن دارای سامان درستی است، هیچ شاخصه ای برای معماری نداریم.
عاقل منش خواستار همکاری برای ساماندهی در معماری بناها با دانشکده معماری شد و تاکید کرد: اگر در مقالات ارائه شده، پژوهش هایی در حوزه زیبا شناسی شهرسازی ارسال گردید، برای اجرا به شهرداری ارجاع دهند.
در این دیدار که دکتر عظیمی، رئیس دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان و اعضای هیات علمی و اجرایی نیز حضور داشتند، حاضران خواستار همکاری شورا و مدیریت شهری در برگزاری این همایش ملی شدند.
دبیر علمی همایش بیان داشت: در این همایش که ۸ و ۹ اسفند ماه در دانشگاه گیلان برگزار می شود، تاکنون ۲۵۴ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.
دکتر عابد دوست در این زمینه توضیح داد: مهلت ارسال مقالات تا ۲۴ بهمن ماه است و این نخستین بار است که فرهنگستان هنر و آستان قدس رضوی با دانشگاه گیلان در برگزاری یک همایش ملی همکاری دارند.
دبیر علمی این همایش افزود: ۳ مجله تخصصی هنر نگارینه، هنرهای حوزه کاسپین و مجله هنر و علوم اسلامی با این همایش همکاری داشته و چکیده مقالات و مقالات برگزیده را منتشر خواهند کرد.
رئیس دانشکده معماری دانشگاه گیلان خواستار همکاری شورا و مدیریت شهری با مجریان این همایش شد و بیان داشت: چند سالی است که برگزاری همایش ها برون سپاری می شود. و این همایش به منظور پژوهش های نو و مقالات جدید در حوزه هنر برگزار می گردد.
دکتر نور الدین عظیمی در بخشی از سخنان خود خواستار توجه جدی مدیریت شهری به سیما و منظر شهری بویژه در حوزه معماری شد و تاکید کرد: دانشکده هنر و معماری می تواند در این زمینه به مدیریت شهری کمک کند و در همین راستا پروژه هایی با برخی از شهرهای اقماری مثل خمام و خشکبیجار داشته است.
دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: گیلان به لحاظ علمی پتانسیل بالایی دارد و دانشکده هنر و معماری ظرفیت بالایی در برگزاری همایش های علمی دارد. اگر چه چندین جشنواره تخصصی برگزار کرده، ولی تاکنون کنفرانس تخصصی در زمینه هنر نداشته است.
دکتر پریسا آروند افزود: این همایش با هدف اجرای یک کنفرانس علمی در حوزه هنر برگزار می شود و اعضای این گروه خواستار همکاری شهرداری بویژه در بخش تبلیغات همایش و برگزاری تور رشت گردی برای مدعوین است.
رئیس پژوهشکده گیلان شناسی نیز در این دیدار خواستار همکاری مجموعه شورا و شهرداری در برگزاری هرچه بهتر این همایش شد.
علیزاده، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز بیان داشت: باتوجه به درخواست دانشگاه گیلان و همکاری سازمان فرهنگی با برنامه های فرهنگی، مقرر شد، حوزه اطلاع رسانی همایش، تهیه تندیس برگزیدگان همایش و اجرای تور رشت گردی با همکاری سازمان فرهنگی صورت گیرد.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *