00010 copy

کنفرانس مطبوعاتی هیات ورزشهای همگانی باحضور علیرضازهری در خصوص اهمیت ورزش در دوران پاندمی کرونا

نبض خبر : علیرضا زهری ،در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان مطرح کرد: چاقی در کودکان یکی از معضلات جامعه بشمار می رود و با توجه با آمارهای اعلام شده، ۲۵ درصد از دانش آموزان گیلانی چاق هستند که این مقدار بیشترین درصد در کشور است. ورزش در دوران پاندمی کرونا
وی افزود: یکی از دلایل عمده چاقی مفرط در نونهالان و نوجوانان، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا می باشد که این امر باعث کم تحرکی و افزایش چاقی در دانش آموزان شده است.

زهری در ادامه گفت: از سوی دیگر با پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، نسل بعدی جامعه ما، نسل کوتاه قامتی خواهد بود و به همین دلیل پایش حرکتی و سنجش حرکتی را برای کودکان در نظرگرفتیم که در گام اول، ۱۰۰ کودک در این طرح حضور یافته اما در مراحل بعدی ، این تعداد افزایش خواهد یافت.رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان با بیان اینکهد: همچنین هورمن رشد در کودکان به طور معمول از ساعت ۱۱ شب تا سه بامداد فعال است و این هورمون هنگام استراحت و خواب فعالیت می کند افزود : استراحت کافی باعث رشد می شود و به همین دلیل برای رشد مناسب، کودکان باید قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابند.

وی خاطر نشان کرد:ورزش در دوران پاندمی کرونا
استان گیلان دچار کم تحرکی است  و افزود: از سوی دیگر با توجه به آمارهای اعلام شده، حدود ۶۰ درصد از مردم کم تحرک هستند که یکی از عوامل مهم آن ، کرونا می باشد اما همانگونه که مردم نیاز به درمان دارند، بیش از آن نیاز به تحرک دارند تا بیماری ها کاهش یابد.

زهری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما در هیات ورزش های همگانی، پیشبرد جامعه از درمان محوری به سلامت محوری است به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، جایگاه و ارزش ورزش همگانی بیش از پیش خود را نشان داده چون با تحرک و فعالیت روزانه ، می توانیم جلوی خیلی از بیماری ها را بگیریم که یکی از این بیماری ها کرونا است.
وی افزود: به طور حتم برای خروج از مشکلات موجود همچون چاقی های مفرط و بیماری های مختلف، باید بیش از پیش به ورزش بپردازیم چون هیچ راهی موثرتر از تحرک وجود ندارد و به همین دلیل یکی از دغدغه های مهم ما، سلامت مردم است و به همین دلیل، سعی داریم که به هر طریقی مردم را به ورزش دعوت کنیم.
زهری اظهار داشت : یکی از مهمترین حامیان ما در این امر، رسانه ها هستند چون ثابت شده که رسانه در هر مقوله ای که ورود کند ، جامعه آن را می پذیرد و باعث حساسیت می شود و به همین دلیل،  رسانه ها می توانند نقش پررنگ و اثرگذاری را در دعوت آحاد جامعه، به امر ورزش داشته باشند.

رئیس هیات ورزش های همگانی گیلان در ادامه افزود

: ماهیت ورزش ، سلامتی ، سرگرمی و نشاط است و ما نیز تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا در جهت همین امر گام برداریم و شرایط  مختلفی را مهیا کنیم تا آحاد جامعه به ورزش به خصوص ورزش همگانی بپردازند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در کشور گفت:  در هر فدراسیونی، کمیته ورزش همگانی تشکیل شده و از سوی دیگر ، کمیته مینی فوتبال نیز زیرنظر فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفته که امیدواریم این کمیته را که همان مسابقات فوتبال گل کوچک می باشد را، در گیلان فعال کنیم چون اکثر فوتبالیست های ما که از تکنیک بالایی برخوردار بودند، از فوتبال محلات و گل کوچک به فوتبال کشور معرفی شدند.

وی همچنین به فعالیت های ۶ ماهه گذشته این هیات نیز اشاره کرد

وافزود:در این مدت و با توجه به وجود ویروس کرونا و شرایط موجود، ۹۵ ویدئوی آموزشی ، ۵۰ طرح اینفوگرافی ، ۳۱ برنامه زنده ورزشی توسط ورزشکاران در کمیته های مختلف در فضای مجازی و همچنین ۱۴ مسابقه ورزشی و دو جشنواره برگزار کردیم.
استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *