00010 copy

پیام محمدحسن عاقل منش به مناسبت روز ملی شوراها

نبض خبر به مناسبت فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه “روز ملی شوراها” محمدحسن عاقل منش در پیامی ضمن بیان اهداف، وظایف و کارکردهای شوراها، این روز را به همگان تبریک گفت.

محمد حسن عاقل منش

متن پیام این‌عضو شورای اسلامی شهر رشت بدین شرح است:

به نام خدا

“روز ملی شوراها” یادآور احیای یکی از اصول مغفول مانده قانون اساسی کشورمان است. اصلی که تضمین کننده دخالت مردم و استفاده از نمایندگان منتخب آنها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی حکومت است از تصمیمات محله ای گرفته تا شهر، بخش، روستا و…

تجربه پنج دوره تشکیل شوراها پیامهای فراوانی را برای متولیان و ناظران این نهاد مدنی و همچنین مردم عزیزمان به عنوان انتخاب کنندگان منتخبان پارلمان محلی داشته و دارد.

یکی از مواردی که احساس میکنم در طول این پنج دوره کمتر بدان پرداخته شده، تحقق مدیریت یکپارچه و واحد شهری در شهرها و پیامدهای نامطلوب محقق نشدن این خواسته به حق جامعه است.

ضعف فراوان و مشهود در اختیارات شوراها و همچنین نبود قوانین مناسب نظارتی این نهاد مدنی به جهت پیشبرد هر چه بهتر فعالیتهای مدیریت شهری از دیگر معضلاتی است که شوراها با آن دست و پنجه نرم‌می کنند.

از دیگر ضعف های مشهود شوراهای شهر که در طول پنج دوره تشکیل با آن مواجه بوده ایم بی ثباتی مدیریت شهری در بسیاری از شهرها بوده که باعث کند شدن فعالیت ها و سخت شدن و پیچیده شدن فرآیندها گردیده است.

در این راستا آنچه را که می توانم برای برون رفت از مسائل اساسی مدیریت شهری با نظارت شورایی مطرح کنم تحقق شهرداری الکترونیک است که اگر کارها به گونه ای مدیریت شود تا در راستای شفاف سازی و تسهیل امور از ظرفیت های پروژه شهرداری الکترونیک استفاده شود به میزان رضایتمندی شهروندان افزوده شده و از ترددهای بی مورد شهری، ترافیک، آلودگی هوا، هزینه های زاید و …. کاسته شده و فرصت و فراغت بیشتر برای شهروندان در مشارکت اجتماعی با مدیریت شهری فراهم میگردد.

در هر صورت باید بپذیریم که اولاً وظایف شوراها در قبال مدیریت شهری و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها بسیار ضروری است و در ثانی شوراها باید تلاش کنند تا سطح مطالبه گری، رضایتمندی و جلب مشارکتهای اجتماعی افزایش یابد تا مدیریت شهری بتواند نفسی تازه کند و نیرو و توان برای اداره امور شهرها بگیرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *