00010 copy

اصول دوازده گانه پیشگیری و مقابله با فساد، نقشه راه توسعه است / مدیران، شنوای مشکلات مردم و نقد منصفانه باشند

به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری گیلان، به سپری شدن هفته دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه یاد و خاطره شهیدان والامقام، راه و ایثارگری های آنان همچنان زنده است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه به خوبی منتقل شده و نمونه آشکار آن، فداکاری نوجوان غیور خوزستانی است که با تایید رهبر معظم انقلاب، در شمار شهیدان قرار گرفت‌.
 وی با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی متناسب با شرایط کرونایی، انجام و ۸۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس به ویژه تجلیل از ۲۰ هزار ایثارگر در ابتدای این ایام و نیز بازگشایی مدارس با زنگ ایثار، برگزار شد؛ از مشارکت مطلوب مردم، سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار، فرمانداران، آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه ها و دیگر دست اندرکاران قدردانی کرد.
 استاندار گیلان به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص برنامه ریزی برای سال تحصیلی 1401-1400 و مشخص شدن برنامه های درسی و استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی و تلاش برای برگزاری حضوری کلاس های درس اشاره و خاطرنشان کرد: آیین بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به شایستگی برگزار شد که امیدوارم با توسعه و گسترش فرآیند واکسیناسیون زمینه حضور دانشجویان با اولویت های صورت گرفته فراهم شود.
وی با اشاره به اجرای مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر اولویت واکسیناسیون استادان دانشگاه، مدرسان حوزه های علمیه و فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: این فرآیند به خوبی انجام گرفته و تسریع در تزریق دوز دوم افراد باقیمانده نیز مورد تأکید است.
 نماینده عالی دولت در گیلان نیروی انسانی را به‌عنوان مهمترین مؤلفه تأثیرگذار در قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه باید ارتقاء سطح کیفیت مدارس و دانشگاه ها مورد توجه باشد، گفت: جوانان موتور محرک و سرمایه اجتماعی والای جامعه هستند که معتقدم بدون وجود آنان، رسیدن به توسعه پایدار حاصل نمی شود.
 وی افزود: گیلان از منابع انسانی با دانش، خلاق، نوآور و فعال در عرصه های دانش بنیان، ورزشی، اقتصادی و علمی برخوردار و از بهترین های کشور است که انتظار می رود دستگاه های مرتبط و نیز شهرداران در جهت بروز خلاقیت های آنان کمال همکاری و اهتمام را داشته باشند.
استاندار گیلان بر ضرورت تکمیل پروژه های زیربنایی و عمرانی به ویژه اتصال راه آهن قزوین-رشت و در ادامه اتصال به بندر کاسپین به عنوان اولویت های استان تأکید و تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان از جمله باقیمانده آزادراه قزوین-رشت در قطعه منجیل-رودبار و احداث سدهای مخزنی و لاستیکی از اولویت‌های استان است که می توانند با تقویت اعتبارات، نقش موثرتری در توسعه این خطه داشته باشند.
وی حل مشکلات پسماند را از جمله دغدغه‌های مهم استان عنوان و با بیان اینکه پروژه های مهمی در بخش های مختلف استان در دست اجراست، افزود: کمیته های شهرستانی باید با جدیت بیشتر برگزار و شهرداران جدید و یا سرپرستان شهرداری ها، با جدیت پروژه ها را به پیش ببرند.
دکتر زارع به رشد ۲۰ درصدی صادرات از گیلان طی نیمه نخست سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: این رشد امیدوارکننده با تداوم تلاش ها و همکاری موثر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به تحقق هدفگذاری صادراتی گیلان در سال ۱۴۰۰ می انجامد.
وی به سامانه اطلس سرمایه گذاری استان با استفاده از سامانه سیماک اشاره و بهبود کسب و کار و جلب رضایت سرمایه گذاران را از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: باتوجه به تأکید ویژه رئیس جمهوری مبنی بر توسعه دولت الکترونیک و بهره گیری از دانش موجود، انتظار می رود که تمامی دستگاه ها در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان به وجود طرح های نیمه تمام در حوزه های اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم اشاره و با بیان اینکه با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و نظارتی بیش از 500 واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته، برلزوم حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی تأکید کرد.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید شهرستانی و حضور میدانی در مراکز تولیدی و صنعتی مورد تأکید قرار گرفته و شخصاً نیز با حضور در محل کارخانه و واحدهای تولیدی از نزدیک پای صحبت و بیان مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان می نشینم.
استاندار گیلان، افزایش 300 درصدی صادرات صنایع دستی و حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری را منجر به ارتقاء امیدواری ها برای رونق فعالیت این بخش با کاهش بیماری کرونا در ماه های آتی اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان علاوه بر کشاورزی، صنعت و معدن در خدمات گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بسیاری دارد که باید تداوم فعالیت های مثبت بخش خصوصی و نیز ثبت ملی آثار در سال جاری نیز استمرار داشته باشد.
وی به دستور اخیر آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری مبنی بر اجرای اصول دوازده گانه نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی اشاره کرد و گفت: اجرای این نقشه راه مدیران به واسطه شفاف سازی، توسعه دولت الکترونیک، نظارت همگانی مردم و دستگاه های اجرایی و اداری بر عملکرد خود دستاوردهای ارزشمندی دارد و ضمن تسهیل امور، زمینه رانت، فساد و تبعیض را به حداقل می رساند.
دکتر زارع فرهنگ عمومی مردم گیلان در نظارت همگانی را بسیار والا دانست و بر ضرورت بهره گیری مدیران از این فرصت ارزشمند در مسیر تقویت اشراف و رصد و شفاف سازی با اطلاع رسانی مستمر از طریق فضای رسانه ای تأکید و تصریح کرد: شنیدن نقد منصفانه و مشکلات مردم مدیران را وادار به تفکر و اندیشه برای رفع دغدغه مندی ها می کند و در این میان باید فعالیت های صورت گرفته نیز به اطلاع مردم رسانده شود.
وی با بیان اینکه تسهیل امور و تسریع در صدور مجوزها زمینه فساد و رانت را به حداقل می رساند، گفت: معتقدم که باید از فعالیت های سالم بخش خصوصی حمایت و در مقابل با افراد سودجو و اهل رانت و تبعیض برخورد قانونی شود و در نهادینه کردن این امور بایستی جدیت صورت گیرد.
دکتر زارع همچنین به برگزاری برنامه های مختلف تجلیل از آتش نشانان در مرکز استان و شهرستان ها اشاره و یاد و خاطره شهیدان گرانقدر از جمله شهدای آتش نشان را گرامی داشت.
وی درپیش بودن هفته نیروی انتظامی را یادآور شد و ضمن قدردانی از تلاش های موثر ناجا در تأمین امنیت و آرامش مردم، بر لزوم برنامه ریزی مطلوب توسط فرمانداران به عنوان رئیسان شوراهای تأمین شهرستان ها برای تجلیل از این عزیزان و پاسداشت شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی و نیز همکاری فعالانه تر دستگاه ها به ویژه خدمات رسان در انجام وظایف این نهاد تأکید کرد.
در این جلسه محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت.
همچنین رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش، توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوروزی مدیرکل اقتصادی و دارایی، مصطفی پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدی معاون نیروی انتظامی استان به بیان گزارشی از اقدامات دستگاه های خود پرداختند.
پیشگیری و مقابله با فساد
پیشگیری و مقابله با فساد
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *