00010 copy

چرا تماس با ۱۱۸ پولی شد؟ + جزئیات نرخ تماس

به گزارش نبض خبر، اخیرا برای برخی از مشترکان این سوال ایجاد شده که چرا با تماس با سامانه ۱۱۸ از اعتبار تلفن‌شان کسر می‌شود. این در حالی است که اگرچه قبلا تماس با کد‌های خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کد‌ها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کد‌های سه‌رقمی غیراضطراری، مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شد که سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کد‌ها می‌شد.

با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کد‌های سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کد‌های خدماتی تماس گرفته باشد، به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.

بر اساس این مصوبه، در میان کد‌های خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیش‌ترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کد‌های اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از جمله کد‌های غیراضطراری است که مشمول هزینه می‌شود.

بدین ترتیب، تماس با ۱۱۸ بر اساس پالس تلفن محاسبه می‌شود و میانگین هر تماس ۳۰ ریال است و شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور، با عمل به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، این هزینه را دریافت می‌کند.

البته هزینه این مکالمات با توجه به آنکه مدتی کوتاه دارند و درون‌شهری محسوب می‌شوند، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین طبق این مصوبه، تماس با کد‌های سه‌رقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *