00010 copy

چگونه در حوادث جوی از مراکز امدادی در جاده‌ها استفاده کنیم؟

به گزارش نبض خبر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر ، درباره «آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان»، اظهار داشت: در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تاکنون 79 هزار نفر از خدمات امدادی این سازمان استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه آغاز شده است؛ ضمن اینکه سه فروند بالگرد نیز در مسیر روستاهایی که راه ارتباطی آنها مسدود شده کار امدادرسانی را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به بارش برف و باران در استان‌های مختلف کشور، بیان داشت: بالغ بر 380 نفر در 24 ساعت گذشته از خدمات امدادی این سازمان استفاده کرده‌اند؛ ضمن اینکه 69 خودرو نیز از برف و کولاک رها شده‌اند.

سلیمی با اشاره به اینکه 13 شهرستان در استان سیستان و بلوچستان هنوز درگیر سیل هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین مناطقی که تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند چابهار و کنارک هستند؛ ضمن اینکه همه روستاهای آسیب‌دیده در سیل تحت پوشش خدمات امدادرسانی سازمان امداد و نجات قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در صورت عدم ضرورت از مسافرت خودداری کنند، گفت: مردم می‌توانند با ارتباط با شماره 112 حتی بدون داشتن سیم‌کارت نیز از نزدیک‌ترین پایگاه امدادی در طول مسیر خود آگاه شوند.

سلیمی خاطرنشان کرد: 570 پایگاه امدادی سازمان امداد و نجات در کل کشور فعال است و مردم می‌توانند برای استراحت و حتی اسکان شبانه به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *