00010 copy

کار تیمی جراحان زبردست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مادر باردار و نوزادش را نجات داد

نبض خبر؛ طی یک عمل جراحی نادر با همکاری تیم تخصصی گروه های نروسرجری، بیهوشی، زنان و اطفال،  مادر باردار ۲۴ ساله مبتلا به تومور مغزی که هفته سی ام حاملگی خود را پشت سر گذاشته بود، در اتاق عمل مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت پس از عمل سزارین توسط متخصص زنان و زایمان، تحت عمل جراحی تومور مغزی توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب نیز قرار گرفت.

این مادر 24 ساله که دومین بارداری خود را می گذارند با علایم سردرد و کاهش پیش رونده  بینایی از شهرستان رضوانشهر، به مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت منتقل و پس از انجام اقدامات تشخیصی در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان بستری شد .

با توجه به شرایط حاد بیمار ( تومور مغزی نسبتا بزرگی در دو طرف نیمکره های مغز)،  پس از برگزاری کمیته ای  با حضور متخصصان نروسرجری، زنان، پریناتولوژی، بیهوشی، نرولوژی، پزشک قانونی و کارشناسان اداره پرستاری ، خاتمه بارداری وی مصوب شد و با همکاری سه مرکز آموزشی درمانی الزهرا، 17 شهریور و پورسینا رشت، مقدمات انجام همزمان عمل سزارین و تومور مغزی در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان پورسینا فراهم شد.

در حال حاضر نوزاد نارسی که از این مادر متولد شده، در شرایط خوبی قرار دارد  و  به بخش  NICU مرکز آموزشی و درمانی  17 شهریور رشت  منتقل شده است.  نتیجه عمل جراحی تومور مغزی مادر نیز رضایتبخش عنوان شده است.

انتهای پیام/http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *