00010 copy

کاظم نیکومنش برگ برنده شهروندان آذری در انتخابات شورای شهر رشت

نبض خبر ؛ حضور کاظم نیکومنش در انتخابات شورای شهر رشت را می توان برگ برنده شهروندان آذری دانست. محبوبیت بالای کاظم نیکومنش و سوابق و تجربیات این کاندیدا در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می تواند وی را به گزینه اول شهروندان آذری رشت و از گزینه های اصلی ورود به پارلمان مدیریت شهری محسوب کرد.

ثبت نام کاظم به جای مظفر در انتخابات شورای شهر رشت

کمتر کسی فکر می کرد که کاظم نیکومنش پا به عرصه انتخابات شوراهای شهر بگذارد. در حالیکه همه منتظر ثبت نام مظفر نیکومنش در ششمین دوره انتخابات شورای شهر بودند برخلاف گمانه زنی ها کاظم نیکومنش بود که با حضور در فرمانداری رشت برای ثبت نام در انتخابات توجه ها را به خود جلب کرد.

درس انتخابات دوره گذشته شورای شهر رشت برای شهروندان آذری رشت

نگاهی به انتخابات دوره گذشته شورای شهر رشت یک درس بزرگ برای شهروندان آذری داشت؛ شهروندان آذری رشت برخلاف دوره چهارم شورای شهر رشت به خاطر تعدد کاندیدا نتوانستند حتی یک گزینه خود را راهی پارلمان مدیریت شهری رشت کنند.

آذری ها در حالی از داشتن نماینده محروم شدند که تعداد زیادی از کاندیداها با آرای مورد قبول پشت سر لیست اصلاح طلبان، لیست اصول گرایان، چند تن از اعضای شورای دوره چهارم قرار گرفتند.

آنجا بود که آذری ها افسوس فرصت از دست رفته را خوردند و شاید اجماع بر روی یک یا دو گزینه می توانست آنها را دارای نماینده کند.

گزینه های مطرح آذری ها برای ورود به شورای شهر رشت

شاید بتوان چهار گزینه را از مطرح ترین گزینه های شهروندان آذری برای ورود به شورای شهر رشت نام برد؛ کاظم نیکومنش، محمد محمودیان، مهدی نوری هریس و کریمی کرنق. گزینه هایی که اینروزها در حال تلاش هستند تا بتوانند به شورای شهر رشت راه یابند.

جایگاه کاظم نیکومنش در بین آذری های رشت

اگر ادعا کنیم که در بین این کاندیداهای آذری شورای شهر رشت کاظم نیکومنش معروفترین گزینه است سخنی به گزاف نگفته ایم. شاید یکی از دلایل تعویض تاکتیکی نیکومنش ها هم همین بوده باشد. شخصیت کاریزماتیک کاظم نیکومنش در کنار فعالیت های اجتماعی و سوابق اقتصادی همچون مدیریت در کارخانجات کاشی خزر، خزر پاکت نوین گیلان و … از این کاندیدا یک فرد با تجربه و تاثیرگذار ساخته است که می تواند وی را تبدیل به گزینه اجماع شهروندان آذری تبدیل کند.

تایید شدن یا نشدن صلاحیت کاظم نیکومنش

کاظم نیکومنش در دوره گذشته نتوانست از فیلتر هیات نظارت بر انتخابات عبور کند؛ گفته می شود حضور وی در ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در گذشته برایش حسابی دردسر ساز شده و ممکن است برای این دور هم مشکلاتی را برای وی ایجاد کند.

قطعا ادامه حضور یا عدم حضور نیکومنش تاثیر زیادی بر روی معادلات آذری ها و حتی انتخابات رشت خواهد داشت. بدون شک کنار رفتن این کاندیدا باعث خوشحالی سایر کاندیداها به خصوص کاندیداهای آذری خواهد شد و ادامه حضور وی مسیر انتخابات را برای سایرین سخت خواهد کرد.

کاظم نیکومنش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *