00010 copy

کاهش ضایعات مواد غذایی با محوریت کاهش ضایعات نان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه؛ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت نان در تامین نیاز های تغذیه ای جامعه اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف راهبردی سند ملی تغذیه و امنیت غذایی و دسترسی به غذای سالم، ارتقای کیفیت نان در تامین سلامت مردم، کاهش بار بیماریهای غیرواگیر و نیز کاهش ضایعات آن نقش مهمی دارد و از برنامه های سلامت محور این معاونت می باشد. کاهش ضایعات مواد غذایی

وی اظهار داشت: برای اینکه نان سالم و با کیفیتی داشته باشیم لازم است مشکلاتی که در مرحله فرایند تولید نان ایجاد می شود علت یابی گردد و مداخلات مشترک بین بخشی برای ارتقای کیفیت نان انجام شود. کاهش ضایعات مواد غذایی

وی بیان کرد: یکی از اصول مهم در خصوص کاهش دور ریز نان فرهنگ سازی و آموزش به خانوار ها جهت نحوه نگهداری و مصرف صحیح نان می باشد.

دکتر حیدرزاده تصریح کرد: علاوه بر اقدامات درون بخشی حوزه بهداشت، همکاری و همیاری ادارات و سازمانهای بین بخشی برای برقراری و ارتقاء امنیت غذا و تغذیه در استان حائز اهمیت است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کار گروه ضمن بررسی شبکه علیت ضایعات نان در استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

لازم به ذکر است: دومین جلسه کار گروه استانی کاهش ضایعات مواد غذایی با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگانی از معاونت غذا و دارو، اداره غله و خدمات بازرگانی استان، انجمن صنفی کارخانجات آرد استان، روسای گروه و کارشناسان مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه با همت گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

کاهش ضایعات مواد غذایی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *