00010 copy

کرونا قلب یک زن را منفجر کرد !!!

به گزارش نبض خبر و به نقل از لایوساینس پاتریشیا دوود ۵۷ ساله اهل سان خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا در ۶ فوریه (۱۷ بهمن) پس از دچار شدن به علائم شبیه آنفلوانزا در خانه‌اش در گذشت.

بررسی درباره علت مرگ او نشان داد که او در واقع دچار عفونت با ویروس جدید کرونا شده بود و به این ترتیب معلوم شد که مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ هفته‌ها پیش از زمانی که تصور می‌شد، در آمریکا رخ داده است.

مرگ عجیب براثر کرونا

در ابتدا تصور شده بود که مرگ این زن ناشی از حمله قلبی است. اما اکنون گزارش کالبدشکافی نشان می‌دهد که ویروس به عضله قلب او انتشار یافته بود و عفونت باعث شده بود که دریچه‌ای در قلب او پاره شود.

دکتر جوید ملینک، آسیب‌شناس قانونی که در کالبدشکافی این زن شرکت نداشت، می‌گوید: «دستگاه ایمنی به ویروس حمله کرده است و در حمله به ویروس باعث آسیب قلب شده است و بعد قلب اساسا منفجر شده است.»

منفجر شدن قلب زن نگون بخت

این نوع پارگی قلب معمولا در افراد با میزان بالای کلسترول خون و ناهنجاری در عضله قلب رخ می‌دهد. اما به گفته ملینک، مورد این زن بسیار غیر معمول است، زیرا قلب او اندازه و وزن طبیعی داشت.

ملینک می‌گوید: «این حقیقت که یک قلب کاملا طبیعی پاره شود، چیزی کاملا غیر عادی است. قلب طبیعی به این سادگی پاره نمی‌شود.»

خانم دوود ظاهرا وضع سلامت خوبی داشته و به طور مرتب ورزش می‌کرده است.

بررسی‌های پیشین رابطه‌ای میان کووید-۱۹ و قلب را نشان داده‌اند، از جمله یک بررسی کوچک در چین که نشان داد بیش از یک پنجم بیماران کووید-۱۹ در نتیجه عفونت دچار آسیب قلبی شده‌اند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *